TikTok neustále nabírá na popularitě. Podle nového průzkumu analytické společnosti Omdia přeskočil Netflix a stal se druhou nejoblíbenější aplikací v USA, prvenství si už dlouhé roky drží YouTube.
Z průzkumu společnosti Omdia zároveň vyplynulo, že TikTok je i nadále velmi věkově rozdělen a největší popularitu má u lidí mladších 35 let.
Zajímavostí je, že ve Velké Británii a Francii se TikTok netěší takové popularitě jako právě v USA. V obou zmíněných státech zastává až pátou pozici na žebříčku popularity.
Ať tak či onak – čas strávený sledováním videoobsahu na sociálních sítích se v roce 2021 zvýšil o devět minut na průměrných 60 minut na osobu na den, a to jak v USA, tak ve Velké Británii, Španělsku, Itálii, Francii, Švédsku nebo třeba Německu. Stoupající trend obliby videoobsahu je tak zřejmý napříč všemi západními státy.
Podle Washington Post navíc žádná jiná aplikace na světě nepřekročila hranici 1 miliardy uživatelů rychleji než právě TikTok.
Vzestup TikToku ohrožuje postavení Facebooku, jehož měsíční počet aktivních uživatelů se v průběhu roku zastavil. V reakci na to se Meta snaží přilákat nové, mladé uživatele. Platforma také na začátku roku 2022 celosvětově zavedla funkci krátkých videí Reels. Podobně i sourozenecká společnost Meta Instagram na začátku tohoto roku zavedla několik reklamních funkcí a formátů inspirovaných TikTokem.
Už v minulém roce se TikTok stal nejnavštěvovanější internetovou stránkou na světě a předběhl tak Google, vyplývá z údajů americké společnosti Cloudflare.
Důležité je však upozornit na zjištění agentury AP ohledně toho, že Čína na platformě v tichosti vybudovala síť influencerů, kteří papouškují názory čínské vlády a servírují propagandu nicnetušícím uživatelům po celém světě. Desítky účtů operují takřka jako jeden muž, přičemž vyzdvihují čínské přednosti, odvádí pozornost od kritiky porušování lidských práv a prosazují vládní pohled na mezinárodní otázky včetně války na Ukrajině.