Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Mladí upřednostňují self-care před párty, novým trendem je večerka v devět

Časy se mění a spolu s nimi i generace, které udávají trendy. A díky bohu za to. Parties jsou totiž passé - novým hitem je večerka v 9! A slibujeme: FOMO mít nebudeš.🤭

Známe to asi všichni. Stačí jedna zpráva od kamarádstva, a najednou jsme na pivu, pak na drinku, pak na dalším a nakonec v klubu. Druhý den máme kromě fyzické kocoviny také kocovinu morální a v hlavě ostudně přemítáme nad předešlým večerem. Náš účet navíc hlásí 2 tisíce mínus a nám je jasné, že kromě spousty nápojů jsme si dopřáli i noční snack.

Co je hangxiety? A proč jí lidé trpí po pití alkoholu?

by @yanhoechka

Ač se někomu takový scénář opakuje i víckrát týdně, normální by být neměl. Alkohol zůstává v Česku i nadále nejpřehlíženější drogou a jeho pravidelné užívání ve vysokém množství jako společnost stále tolerujeme. Abstinence by přitom předešla spoustě problémům - zdravotním komplikacím i prázdné peněžence.

Co s tebou udělá měsíc bez alkoholu?

by @eevelka

Naštěstí tady máme ale mladé dospělé. Lidé mezi 18 a 35 lety se pomalu ale jistě ujímají řídících pozic a jejich pohled na společenské konvence se diametrálně liší od předchozí generace. Vytvářejí si svět po svém, mnohdy plný empatie, respektu a péče - včetně péče o sebe samé.

Generace Z si je vědoma souvislosti mezi zdravím a spánkem, a tak je v poslední době na vzestupu nový trend: večerka v devět večer. Spolu s ní se pak zvyšuje délka spánku, který si mladí lidé dopřávají. Ve Spojených státech například spali mladí Američané v roce 2022 průměrně 9 hodin a 28 minut denně, oproti tomu v roce 2010 u nich byl průměr 8 hodin a 47 minut denně.

Generace Z pije méně alkoholu, může tak přicházet o zážitky, tvrdí psychologové

by @yanhoechka

Trend, kdy mladí dospělí chodí spát v devět hodin večer, je pravděpodobně důsledkem kombinace několika faktorů souvisejících s přehledem o zdravotních benefitech, změnami životního stylu i společenskými změnami, které upřednostňují spánek a psychickou i fyzickou pohodu. Tomu se už snaží přizpůsobit i některé byznysy, které začínají nabízet dřívější parties nebo jiné akce už v průběhu dne.

Pokud chodíš i ty spát brzo a chceš si dopřát cozy night in, ať už sám*sama nebo s kamarádstvem, máme pro tebe hned několik tipů. Důležité je ale vždy přizpůsobit svůj volný čas činnostem a pohodlí, které odpovídají našim osobním potřebám a preferencím.

  • Mood - Prvním krokem je nalezení takového moodu, který nas dostane do pohody. Svíčky a ztlumená světla are a must!
  • Teplé nápoje - Není nic lepšího než hrnek teplého čaje nebo kakaa. Díky teplým nápojům zklidníme i naše tělo a mysl.
  • Snackies - Dopřej si snacks nebo třeba tvoje comfort food! Rozhodnout se můžeš pro objednání pizzy, vaření doma nebo jen nakoupení sladkostí.
  • Hygge - Kdo nezná hygge, jako by nebyl. Dánský koncept dává důraz na útulnost, takže svetry, huňaté ponožky a deky nesmí chybět!
  • Have some fun - Můžeš klidně koukat na film nebo seriál, pokud se na to cítíš, možností zábavy doma je ale mnohem víc. Zkus třeba malování, čtení knihy, vaření nového jídla, hraní her poslouchání audioknihy!
  • Odpoj se - Pravděpodobně taky celé dny brouzdáš po sockách, ať už jako součást práce nebo prostě z nudy. Pokud si dopřeješ night in, zkus se také odpojit a být chvíli offline. Uvidíš, jak blahodárné účinky to na tebe bude mít!
  • Vonné svíčky a esenciální oleje - Vůně je součást zážitku a atmosféry, a tak nesmí chybět svíčky nebo esenciální oleje. Zkusit můžeš třeba ty s levandulí nebo heřmánkem, které podporují relaxaci.
  • Self-care rituals - Co by to bylo za cozy night in bez self-care?! Připrav si horkou koupel, pleťovou masku a vibrátor a have fun with yourself!
Jak na self-care podrobněji tady.👇

7 tipů na self-care evening

by @eevelka