Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Fashion roku 2022 v kostce: Trendy ovládla Bella Hadid, Barbie a generace Z

Nákupní aplikace a společnost Lyst, zabývající se módními technologiemi, zveřejnila fashion report z roku 2022.

ZNAČKA ROKU

Rok 2022 byl rokem Miu Miu. Jejich balerínky se staly jedním z nejoblíbenějších produktů v aplikaci Lyst, jelikož je nosila například Bella Hadid nebo Rosalía.

Vyhledávání značky Miu Miu se meziročně zvýšilo o celých 34 %!

NEW TREND ALERT: MIU MIU MINISUKNĚ

@klara_polankova

LOGO ROKU

Tento rok se značka Diesel proměnila v luxusní brand a oživil se její kulturní význam. Diesel logo zažilo tento rok obrovský boom, jelikož jej vynesly mimo jiné Kylie Jenner, Dua Lipa, Julia Fox nebo na Rihanna.

Již v dubnu se Diesel stal jednou z nejžhavějších značek roku! V červnu se jejich kabelka 1DR stala nejžádanějším módním doplňkem a její vyhledávání vzrostlo o 248 %!

TREND ROKU

Rok 2022 vystihuje především vzestup Y2K módy a s ním souvisí i boom okolo vysoce očekávaného uvedení filmu Barbie od Grety Gerwig. Není tak žádným překvapením, že právě Barbie se stala stylovou ikonou roku, a posunula růžovou barvu na jiný level. V červnu se objevily fotky Margot Robbie v růžové a celkové vyhledávání věcí růžové barvy vzrostlo o 416 %!

Pouhý týden poté, co byl odstín horké růžové představen v rámci Valentino show na FW23, počet vyhledávání vzrostl o 152 %.

Barbiefikace popkultury: Jak poznamenaly kultovní růžové filmy generaci, která na nich vyrůstala?

@vil.a

SPOLUPRÁCE ROKU

Spoluprací roku se stala kolaborace mezi značkami Jacquemus a Nike. Ty společně vydaly svou patnáctidílnou kolekci, což přivedlo internet k šílenství, a web značky Jacquemus dokonce několikrát spadl. Kolaborace se vyprodala během pouhých několika minut!

BOTA ROKU

Botou roku jsou bezpochyby bostonské dřeváky Birkenstock, které se staly oblíbenými zejména mezi celebritami a influencery. Jejich vyhledávání se za prvních šest měsíců roku 2022 zvýšilo o 593 %!

Boty jsi mohl/a vidět například na Kendall Jenner, Dakotě Johnson nebo na Kaie Gerber. Nyní je velmi těžko seženeš, a pokud ano, tak za dvojnásobek původní ceny.

KABELKA ROKU

Kabelkou roku je mini kabelka Prada's Re-Nylon Re-Edition 2000. Mini kabelku si osvojila také například Dua Lipa, Kendall Jenner nebo Kaia Gerber.

Během léta roku 2022 se vyhledávání tohoto stylu kabelek zvýšilo o 131 %, její popularita stoupla díky estetice z 90. let, která taktéž ovládla tento rok. Je totiž velmi atraktivní pro Gen Z, na TikToku hashtag #pradanylonbag vygeneroval více než 4,2 milionu zhlédnutí.

Ikonická kabelka princezny Diany se díky Koruně vrací na scénu

@josephslaich

MÓDNÍ IKONA ROKU

Módní ikonou roku není nikdo jiný než Bella Hadid. Její oblečení tento rok totiž vyvolalo 1900% nárůst vyhledávání podobných kousků. Jedná se především o Y2K estetiku, která inspirovala nejen Gen Z, ale i vlnu milovníků módy k návratu do dvoutisícovek.

Bella má navíc na svědomí zvýšená vyhledávání korzetů, cargo pants nebo například UGG bot s ultra mini platformou.

Bella Hadid otevřeně promluvila o tom, jak přicházela o práci kvůli podpoře Palestiny

@markysuch

MÓDNÍ RED CARPET MOMENT ROKU

Kim Kardashian vystoupila před veřejnost na svém devátém Met Gala v šatech „Happy Birthday, Mr. President“, které původně oblékla Marilyn Monroe. Po boku tehdejšího přítele Peta Davidsona kráčela v šatech zakoupených za 4,8 milionu dolarů, jinými slovy v nejdražších šatech, jaké kdy byly prodány v aukci. Během dvou týdnů po nablýskané události vzrostl počet vyhledávání Boba Mackieho, módního návrháře a designéra šatů, o 456 %.

Co všechno musela podstoupit Kim Kardashian, aby oblékla ikonické šaty Marilyn Monroe?

@_kajina

VIRÁLNÍ MOMENT ROKU

Tento rok byl jednou z nejrušnějších módních sezón za posledních několik let. Značka Coperni se dostala na vrchol, a to během ukončení své prezentace SS23. Ve spolupráci s Fabricanem nastříkali bílé šaty na Bellu Hadid za pomoci inovativní technologie nanášení tkaniny vyvinuté španělským vědcem a módním návrhářem Manelem Torresem. A to všechno probíhalo živě, přímo před zraky publika.

Video se ihned stalo virálním na TikToku, v nejbližších dnech po přehlídce zaznamenala společnost Coperni ohromující 3000% nárůst ve vyhledávání, díky čemuž se stala jednou z nejvyhledávanějších značek měsíce.

Coperni show: Nahá Bella Hadid a nasprejované latexové šaty

@klara_polankova

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.