Nákupní aplikace a společnost Lyst, zabývající se módními technologiemi, zveřejnila fashion report z roku 2022.
Rok 2022 byl rokem Miu Miu. Jejich balerínky se staly jedním z nejoblíbenějších produktů v aplikaci Lyst, jelikož je nosila například Bella Hadid nebo Rosalía.
Vyhledávání značky Miu Miu se meziročně zvýšilo o celých 34 %!
Tento rok se značka Diesel proměnila v luxusní brand a oživil se její kulturní význam. Diesel logo zažilo tento rok obrovský boom, jelikož jej vynesly mimo jiné Kylie Jenner, Dua Lipa, Julia Fox nebo na Rihanna.
Již v dubnu se Diesel stal jednou z nejžhavějších značek roku! V červnu se jejich kabelka 1DR stala nejžádanějším módním doplňkem a její vyhledávání vzrostlo o 248 %!
Rok 2022 vystihuje především vzestup Y2K módy a s ním souvisí i boom okolo vysoce očekávaného uvedení filmu Barbie od Grety Gerwig. Není tak žádným překvapením, že právě Barbie se stala stylovou ikonou roku, a posunula růžovou barvu na jiný level. V červnu se objevily fotky Margot Robbie v růžové a celkové vyhledávání věcí růžové barvy vzrostlo o 416 %!
Pouhý týden poté, co byl odstín horké růžové představen v rámci Valentino show na FW23, počet vyhledávání vzrostl o 152 %.
Spoluprací roku se stala kolaborace mezi značkami Jacquemus a Nike. Ty společně vydaly svou patnáctidílnou kolekci, což přivedlo internet k šílenství, a web značky Jacquemus dokonce několikrát spadl. Kolaborace se vyprodala během pouhých několika minut!
Botou roku jsou bezpochyby bostonské dřeváky Birkenstock, které se staly oblíbenými zejména mezi celebritami a influencery. Jejich vyhledávání se za prvních šest měsíců roku 2022 zvýšilo o 593 %!
Boty jsi mohl/a vidět například na Kendall Jenner, Dakotě Johnson nebo na Kaie Gerber. Nyní je velmi těžko seženeš, a pokud ano, tak za dvojnásobek původní ceny.
Kabelkou roku je mini kabelka Prada's Re-Nylon Re-Edition 2000. Mini kabelku si osvojila také například Dua Lipa, Kendall Jenner nebo Kaia Gerber.
Během léta roku 2022 se vyhledávání tohoto stylu kabelek zvýšilo o 131 %, její popularita stoupla díky estetice z 90. let, která taktéž ovládla tento rok. Je totiž velmi atraktivní pro Gen Z, na TikToku hashtag #pradanylonbag vygeneroval více než 4,2 milionu zhlédnutí.
Módní ikonou roku není nikdo jiný než Bella Hadid. Její oblečení tento rok totiž vyvolalo 1900% nárůst vyhledávání podobných kousků. Jedná se především o Y2K estetiku, která inspirovala nejen Gen Z, ale i vlnu milovníků módy k návratu do dvoutisícovek.
Bella má navíc na svědomí zvýšená vyhledávání korzetů, cargo pants nebo například UGG bot s ultra mini platformou.
Kim Kardashian vystoupila před veřejnost na svém devátém Met Gala v šatech „Happy Birthday, Mr. President“, které původně oblékla Marilyn Monroe. Po boku tehdejšího přítele Peta Davidsona kráčela v šatech zakoupených za 4,8 milionu dolarů, jinými slovy v nejdražších šatech, jaké kdy byly prodány v aukci. Během dvou týdnů po nablýskané události vzrostl počet vyhledávání Boba Mackieho, módního návrháře a designéra šatů, o 456 %.
Tento rok byl jednou z nejrušnějších módních sezón za posledních několik let. Značka Coperni se dostala na vrchol, a to během ukončení své prezentace SS23. Ve spolupráci s Fabricanem nastříkali bílé šaty na Bellu Hadid za pomoci inovativní technologie nanášení tkaniny vyvinuté španělským vědcem a módním návrhářem Manelem Torresem. A to všechno probíhalo živě, přímo před zraky publika.
Video se ihned stalo virálním na TikToku, v nejbližších dnech po přehlídce zaznamenala společnost Coperni ohromující 3000% nárůst ve vyhledávání, díky čemuž se stala jednou z nejvyhledávanějších značek měsíce.