Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Evropská komise prověří, zda TikTok dostatečně chrání duševní zdraví mladých lidí

Evropská komise prověří TikTok a jeho dodržování povinností, které vyplývají z aktu o digitálních službách. O jaký zákon se jedná? A co přesně chce Komise na TikToku vyšetřovat?

Evropská komise zahájila v minulém týdnu formální řízení proti čínské aplikaci TikTok. Jeho cílem je zjistit, zda společnost neporušila akt o digitálních službách v oblasti ochrany nezletilých, transparentnosti reklamy nebo řízení rizik návykového designu a škodlivého obsahu. Komise provedla už dříve předběžné zkoumání, jehož výsledky ji vedly k rozhodnutí zahájit s TikTokem formální řízení.

Evropská komise nyní skrze shromažďování informací a vedení rozhovorů a inspekcí prověří dodržování povinností vyplývajících z aktu o digitálních službách. Mezi ty se řadí například zajištění vysoké úrovně soukromí, bezpečnosti a ochrany nezletilých osob, stejně jako třeba zmírňování rizik souvisejících s vytvářením behaviorální závislosti.

TikTok made me buy it: Sociální sítě podporují nadměrnou produkci a spotřebu

@markysuch

Stávající opatření TikToku, jako jsou například kontroly věku na ochranu nezletilých, aby se jim zamezilo v přístupu k určitému obsahu, nemusejí být podle Komise účinná a mohou podněcovat k návykovému chování. Posouzení politik TikToku ve zmíněných oblastech je podle ní přitom nezbytné pro zajištění základního práva na tělesnou a duševní pohodu dané osoby.

Před asi dvěma měsíci zahájila Evropská unie podobné kroky také proti firmě X, dříve známé jako Twitter, a to kvůli sdílení zavádějících příspěvků týkajících se války v Gaze. Akt o digitálních službách po online platformách totiž požaduje, aby zasahovaly proti obsahu zahrnujícímu nenávistné projevy.

Evropská unie loni podpořila 171 green projektů, zajistila větší nezávislost médií a regulovala AI

@eevelka

Akt o digitálních službách vstoupil v platnost v listopadu loňského roku. Jeho cílem je mimo jiné podpořit transparentnost, posílit ochranu uživatelů a uživatelek a regulovat online reklamu. Od jeho vstupu v platnost musely velké online platformy poskytnout Evropské unii interní informace, a to například o tom, jakým způsobem chrání psychické zdraví mladých lidí.

Společnost Meta musí zaplatit pokutu 1,3 miliardy dolarů za porušení předpisů EU o ochraně osobních údajů

@kubakohout_