Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

TikTok made me buy it: Sociální sítě podporují nadměrnou produkci a spotřebu

TikTok se rychle stal místem, které začaly firmy využívat k propagaci svých produktů a k reklamě. Firmě stačí, aby se stal její produkt na TikToku virálním, a má vyhráno. Jak tento přístup ovlivňuje životní prostředí?

Uživatelé TikToku jsou velmi lehce ovlivnitelní, až to chvílemi vypadá, že zapomněli, že planeta bojuje s našimi šílenými nákupními návyky.

Vlivem mnoha faktorů (pohodlí, úspora času nebo dostupnost) si lidé zvykli nakupovat spíše online než chodit do kamenných prodejen. Proto se nemůžeme divit, že se tomu začaly firmy přizpůsobovat.

(Ne)udržitelná móda. H&M půjde před soud kvůli greenwashingu

by @_kajina

Trendu nakupování online se přizpůsobují také sociální sítě, včetně Instagramu nebo Facebooku. Žádná z těchto platforem však nepřilákala masy lidí takovým tempem jako TikTok, kde je vše zrychlené, a tudíž se i člověk rychleji rozhodne ohledně nákupu produktu.

Haul videa obecně, ať už se jedná o malá videa na TikToku, nebo o delší typy videí na YouTube, nepřinášejí životnímu prostředí žádnou výhodu. Nadměrná spotřeba, jelikož se mnoho z těchto zásilek vrací nebo vyhazuje, je těžištěm environmentálních a nadprodukčních problémů.
Ashlee Piper, expertka na udržitelnost

Pokud patříš mezi uživatele TikToku, možná jsi zaregistroval/a hashtag #TikTokmademebuyit. TikTok totiž vytvořil místo, vlivem kterého je nadměrná spotřeba široce podporována značkami a influencery, kteří podle svého chování zřejmě zapomněli, že planeta se bortí pod tíhou našich nákupních zvyklostí.

Amazonský prales mele z posledního, blíži se k "bodu zlomu". Co to pro nás znamená?

by @yanhoechka

Sledující videí se pro impulzivní nákup rozhodnou lehce i proto, že denně vidí desítky videí o tom, jak dané produkty zázračně fungují.

Pokud jsi jeden z těchto impulzivních zákazníků, přemýšlíš někdy nad tím, co se děje s tou horou věcí a oblečení, které si lidé impulzivně koupili na základě sociálních sítí, a nedošlo jim, že ho vlastně nepotřebují, vyjde rychle z módy nebo ztratí popularitu? Je zakládáno do zadních částí šuplíků a skříní, v horším případě je vyhozeno. Asi netřeba zmiňovat, jak významně a negativně toto nákupní chování přispívá ke klimatické krizi.

Sociální média se stala prostorem, kde na nás lidé doslova tlačí, abychom si koupili hlouposti, které nepotřebujeme, nebo abychom porovnávali naše životy s ostatními. Obojí je škodlivé nejen pro naše duše, ale i pro planetu. To vede k nadměrné spotřebě, nemluvě o nízké sebeúctě a spokojenosti.
Ashlee Piper, expertka na udržitelnost

Pokud se pohybuješ na sociálních sítích a denně se na tebe chrlí na první pohled zázračné, skvělé nabídky, které jen těžko můžeš odmítnout, zamysli se nad tím, možná ušetříš nejen pár peněz, ale také planetu.

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.