Nina Zagoždžon alias Lady Hoonigan je 28letá drifterka, která vlastní školu driftu, věnuje se úpravě aut, závodí, dělá kaskadérku a streamuje. Jaké je to být ženou ve společnosti, která je převážně mužská, a co si myslí o streamování?
Hoonigan je slovo, které má svoji přesnou definici. Znamená to „chuligán na cestách“. Já jsem si před to přidala Lady, takže je tam kontrast Lady vs. Vandal (chuligán). Hoonigans si také říká parta kolem Kena Blocka, se kterým jsem měla tu čest se setkat a vysvětlit mu, co mě inspirovalo použít tenhle termín do svého nicknamu.
Dnes jsem přijela se svým autem na drifty MK5 Toyotou Supra, kterou mám v úpravě Manhart. Všichni jsme viděli Supru ve snímku Tokyo Drift, kde se stala ikonou. Měla motor (za mě) ten nejlepší, jaký v autě můžeš mít. Do nové Supry, kterou mám já, ale použili motor z bavoráku, takže je to kontroverzní téma. I celý interiér je z dílny BMW. Nejeden milovník aut z Japonska je pohoršený, že tak kultovní motor mohl nahradit ten „bavorácký“, ale mám ji na leasing a it is what it is, prostě. Na druhou stranu ten originální „suprácký“ motor mám ve svém závodním autě, což je Nissan 350Z (také legendární auto z Tokyo Drift, pozn. red.).
Není. Miluji japonská auta, vlastně i celé Japonsko. Učím se japonsky a mám ráda anime. Takže to všechno dohromady mě tahá právě tam.
Osmičku. A ty dva body, co chybí, jsou za ty „bavorácké“ komponenty. Ale musím říct, že motor je výborný, i interiér mi vyhovuje, ale čekali jsme všichni od nové Supry něco jiného. Takže jen za tohle ty dva bodíky dolů.
Ty jo, to nevím. Supru mám v rámci leasingu, radši se na ta čísla nedívám. Prostě každý měsíc platím a nechci ani radši vědět. (smích) Ale u nás na Slovensku to není tak hrozné s pojistkami jako u vás v Česku, si myslím.
Ať přijdou na školu driftu! Naučím vás to vaše neposedné auto ovládat. (smích)
Tuny, tuny. K nám vyloženě chodí kluci, kteří mají silná americká auta nebo silné bavoráky či jiné sportovní káry. Je to tak zhruba padesát procent naší klientely.
Nejprve mě uchvátil tuning jako takový. Doteď miluju úpravy na autech, i ty drastické. Třeba šíleně upravená auta, o kterých by někdo řekl, že vypadají jako kolotoč. To je přesně to, co se mi líbí. Co se týče motorsportu, tak nejprve jsem měla možnost si zajezdit na okruhu, to mě ale moc nechytlo. Do driftů jsem naskočila, když mi bylo okolo 22 let, a už ten svět nikdy neopustím.
Podle mě stagnuje. Třeba ve Spojených státech je kolem závodů v driftování velké haló. Velká akce, davy fanoušků, kteří si ten zážitek užívají se vším všudy. Dost jich přijede na více dní a kempuje. U nás na drifty přijde tak 40, 50 lidí. Doufám, že se to ale rozvine. Na Slovensku prožilo driftování náraz. Rušily se tratě, kde se dalo jezdit, a zůstal nám v podstatě jen Slovakia Ring.
Bože, já to prostě miluji. Ta rychlost, ten dým. Auto si vybereš, jaké chceš, a poskládáš podle sebe. V drift závodech jsou sice kategorie, ale ne tak striktně dané. Můžeš tak vyjádřit sám sebe v tom autě a ve stylu, v jakém driftuješ.
Můj přítel mě přivedl k esportu a otevřel mi úplně nový svět. Když jsem byla mladší, tak jsem hrála LoLko, CSko, ale nikdy jsem nevěděla, že tam je možnost si i něco vydělat a stát se profesionálním hráčem, což já samozřejmě nejsem.
Tím, že streamuju každý den, tak občas i hraju. Některé streamy jsou vyloženě herní. Dříve jsem spíš ráda dělala IRL content. Natáčela jsem drifty a tak. Tím, že jsem se ale pustila do streamování, tak děláme i takzvaně počítačové streamy. Nejdřív malý pokec, pak mám rubriku, kde jsou střihy z předchozích streamů. No a pak buď koukám na nějaká videa, nebo hraju hry. Většinou to je LoLko. Ale měla jsem takové menší epizody. Chvíli to bylo GTA, teď zas Sim City, přeskakuju ze hry na hru. Miluju LoLko, ale jsem v něm strašně špatná.
Myslím si, že je to budoucnost. Všichni se budou více uchylovat k počítačům, za pět let to bude někde úplně jinde, nevím kde, ale třeba o deset levelů výše.
Nějaká část tebe pro to musí být stvořená. Nesmíš mít problém vystupovat před lidmi a musíš být sám sebou. Podle mě komunita na Twitchi pozná, když si na něco hraješ. No a taky musíš mít trošku šovinistický charakter.
Ne, ale měla bych, jsem si toho vědomá. (smích) Pro mě je stream stále spíše volnočasová aktivita, i když to dělám každý den. Ale je to koníček, po práci jdu vždycky automaticky streamovat.
Když už jsem začínala streamovat, tak jsem věděla, co to obnáší. Věděla jsem, že abych byla dobrým streamerem, tak to musím dělat často a zapnout to třeba na tři hodiny. Měla jsem také tu výhodu, že jsem nezačínala od nuly, protože už jsem měla vytvořenou svoji fanbase z Instagramu.
Od doby, co jsem začala s driftováním. Věděla jsem, že abych to mohla dělat naplno, budu k tomu potřebovat nějaké prostředky. To mi bylo těch 22 let. Dnes je mi 28, takže základnu si buduju šest let.
Ano, mám. Miluju svůj chat a miluji fakt, že mě lidé podporují. Zatím jsem se nesetkala s nějakým velkým hejtem. Když zůstanu v té cílovce, ve které jsem teď, budu spokojená.
Auta.
Musím říct, že s takovou toxicitou se setkávám málokdy.
Ve světě motorsportu každý ví, že jezdit umím. To platí i u streamování a Twitche. Spíš na Instagramu jsem dostávala hejty typu, že s někým spím, a proto mám ta auta a tak podobně. Část, spíše starší muži, protože se pohybujeme v komunitě na FB a IG, asi nedokáže pochopit, že si žena na něco umí vydělat sama.
Tento rozhovor vznikl ve spolupráci se sazkaeleague.cz .