Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Udržitelnost v beauty: Jaké značky používat a jak k ní můžeš přispět ty?

Co znamená udržitelnost v kosmetickém průmyslu, jaké značky jsou na tom nejlépe a jak ty sám/sama můžeš být o něco ohleduplnější, se dozvíš v článku!

Kosmetický průmysl celosvětově vydělává podle statistik více než 100 miliard dolarů. Skincare dokonce 171,7 miliardy dolarů a největším hráčem je v tomto poli beauty značka L’Oréal. Peníze vložené do reklam každý rok rostou o 2,2 %, do toho zapadají stále reklamy v televizi, ale samozřejmě hlavně digitální prostředí a influenceři. Podle výzkumu z Harvardu se podle influencerů při nakupování kosmetiky řídí 67 % lidí.

Vzhledem k velikosti průmyslu a objemu peněz, které jím každoročně protečou, si asi dokážeš představit znečištění, které vytváří: nadměrné balení a přebytek plastu, spotřeba strojů nebo úniky chemikálií. Z hlediska spotřebitele jsou to pak např. kosmetické tamponky, neustálé nakupování nových plastových balení a spousta dalšího.

Greenpeace nařkl Shein: Oblečení čínského prodejce obsahuje toxické látky

by @anettt.h

Mnoho značek samozřejmě bohužel ujíždí na greenwashingu, ale pojďme si ukázat ty, které byly vyhodnoceny jako nejudržitelnější. 👇

Značka REN se tento rok zavázala k nulovému odpadu. Jak toho chtějí docílit? Odstraněním zbytečných obalů a recyklováním plastu z oceánů!

Společnost Aveda vyrábí veganské kosmetické produkty a byla první kosmetickou společností, která při balení používala recyklované materiály od spotřebitelů.

Lush je tímto velmi znám. 90 % jejich obalů je recyklováno, včetně plastu a papíru. Polovina jejich produktů dokonce ani nepotřebuje obaly, jako například bomby do koupele.

Dále pak můžeme zmínit i velmi známé značky, jako je Giorgio Armani, L’Occitane, Clarins nebo Weleda.

Co znamená udržitelnost v kosmetickém průmyslu?

Z hlediska spotřebitele: Volba produktů z přírodních a organických složek, bez škodlivých chemikálií, které jsou vyrobené šetrně k životnímu prostředí.

Z hlediska výrobce: Vyrábět produkty zodpovědně, netestovat na zvířatech, používat přírodní složky, hledat nové způsoby, jak být šetrnější k přírodě, recyklovat atd.

Jak mít víc eco friendly beauty routine?

Dopoužívej to, co máš

Prvním krokem je nevyhazovat produkty. Už tě nějaký nebaví? Raději ho dej kámošce, než abys ho vyhodil/a. Nepoužívej něco, co tvé pleti vyloženě ubližuje, ale pokud to jde, zkus to poslat dál.

Pokud ti nějaký produkt jen dochází, pokus se z něj dostat i zbytečky – můžeš rozstřihnout plastový obal nebo otevřít skleněný, z některých produktů můžeš sundat plastový stopper na aplikátor a budeš se divit, kolik produktu se v obalu ještě skrývá.

Udržitelnost je hot!

by @eevelka

Recykluj obaly od produktů

Některé obaly se dají vrátit zpět značkám (například Lush) nebo se dají normálně zrecyklovat.

Nakupuj clean kosmetiku

Levnější alternativa může být moje oblíbené Alverde v Dmku!

Koukej se na složení

Problém beauty průmysl nedělá jen planetě, ale i tvému zdraví. Spousta produktů obsahuje karcinogenní látky a z dlouhodobého hlediska ti můžou opravdu škodit. Super stránka, kde lze zjistit stav tvých produktů, je EWG's Skin Deep®.

Udržitelná móda: co to je a jak může pomoci zachránit planetu?

by @marianavasut

Konec jednorázových vatových tamponků

Místo jednorázových odličovacích ubrousků a tamponků si pořiď ty znovupoužitelné nebo čisticí rukavici. Nebo místo micelárky používej cleanser, který tamponky nepotřebuje.

Nenechávej zbytečně téct vodu

To je snad common sense, ale radši si to zopakujeme – není důvod, aby ti tekl kohoutek po celou dobu, co jsi v koupelně.

Dej nám vědět to, jestli některé kroky už podnikáš, a klidně i vlastní tipy, jak být lepší!