Značky chtějí, abychom byli hladoví po jejich produktech a dělají to pomocí jednoduché zbraně - jídla! Ta totiž funguje úplně na všechny.
Víš, co mají společného značky SKIMS, Rhode, Jacquemus nebo J.CREW? Zahrnují do jejich marketingových kampaní jídlo!
Asi si říkáš, proč sakra módní a beauty značky spojují jejich produkty s jídlem, když to nemá společného nic s jejich výrobky, ale pojďme si k tomu říct víc.
Jestli existuje jedna věc, na které se shodneme snad všichni, pak že jídlo zaprvé potřebujeme, a zadruhé milujeme.
Využívat ho v kampaních je geniální, jelikož v nás jednoduše vyvolává emoce (a nahání chutě).
Takové marketingové strategii se říká sensory marketing. Hlavní pointou je, že cílí na lidské smysly. V tomto případě je to hlavně chuť, čich a zrak.
V praxi, když pak uvidíš Rhode Skin balzám na rty umístěný na croissantu, okamžitě se ti vybaví vůně teplého másla, křupavost těsta a zčista jasna máš nejen chuť na kus fave pečiva, ale i koupit si Rhode Peptide Lip Tint!
Navíc značkám jako je právě Rhode se taktika velice hodí, protože ještě nemá své produkty v kamenných obchodech. Lidé nemají možnost si k produktům přivonět nebo je vyzkoušet. Jeden ze způsobů, jak Hailey může nastínit, jak se budeme cítit po jejich použití, je právě kombinace s jídlem.
Rhode také hojně využívá emojis jídla, a i názvy produktů jsou odvozené od jídla - Barrier Butter, Glazing Milk…
Jestli však někdo v této taktice vyniká, je to značka Jacquemus.
Značka jídlo do svých postů zahrnuje opravdu často! A nejen to. Jídlo využívají i jako pozvánky na jejich fashion shows. Naposledy to byl chleba s máslem.🧈
I Marc Jacobs se zapojil do tohoto trendu a na pomoc si nevzal nikoho jiného než královnu FoodToku Naru Smith. Společně upekli kabelku.
Jacqumes otevřel svůj první butik v New Yorku a k této příležitosti pozval své zákazníky a fans na snídani. Na menu je pomerančový fresh a croissant, který najdou ve speciální pojízdné Jacquemus kavárně.
Dále jídlo v marketingu využívá také Miu Miu, Alo Yoga, Refy Beauty, SKIMS a seznam pokračuje.
Nejen, že jídlo zahrnují do vizuálů, ale organizují i různé pop—ups či mají vlastní kavárny. Velmi známá je například kavárna značky Dior v Paříži nebo kavárny Ralph’s Cafe od značky Ralph Lauren!
Dalším oblíbeným konceptem je také mít kavárnu přímo v samotném storu.
Je to další ideální cesta, jak si zákaznictvo udělá ještě bližší vztah ke značce. Nejen, že si koupí něco hezkého, ale ještě se u toho i nají a pokecá s přáteli.
Odborníci přidávají k této marketingové praxi ale ještě jeden fakt. A tím je to, že jídlo je v posledních letech dražší a dražší. To, že ho takto brandy hojně využívají, ukazuje i jakýsi luxus dané značky. Jídlo se stává symbolem statusu.