Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Trend v marketingu? Rozhodně jídlo!
Aneb jak značky využívají našeho hladu

Značky chtějí, abychom byli hladoví po jejich produktech a dělají to pomocí jednoduché zbraně - jídla! Ta totiž funguje úplně na všechny.

Víš, co mají společného značky SKIMS, Rhode, Jacquemus nebo J.CREW? Zahrnují do jejich marketingových kampaní jídlo!

Asi si říkáš, proč sakra módní a beauty značky spojují jejich produkty s jídlem, když to nemá společného nic s jejich výrobky, ale pojďme si k tomu říct víc.

Emoce

Jestli existuje jedna věc, na které se shodneme snad všichni, pak že jídlo zaprvé potřebujeme, a zadruhé milujeme.

Využívat ho v kampaních je geniální, jelikož v nás jednoduše vyvolává emoce (a nahání chutě).

Takové marketingové strategii se říká sensory marketing. Hlavní pointou je, že cílí na lidské smysly. V tomto případě je to hlavně chuť, čich a zrak.

Rhode, Jacquemus, Nara Smith

V praxi, když pak uvidíš Rhode Skin balzám na rty umístěný na croissantu, okamžitě se ti vybaví vůně teplého másla, křupavost těsta a zčista jasna máš nejen chuť na kus fave pečiva, ale i koupit si Rhode Peptide Lip Tint!

Navíc značkám jako je právě Rhode se taktika velice hodí, protože ještě nemá své produkty v kamenných obchodech. Lidé nemají možnost si k produktům přivonět nebo je vyzkoušet. Jeden ze způsobů, jak Hailey může nastínit, jak se budeme cítit po jejich použití, je právě kombinace s jídlem.

Rhode také hojně využívá emojis jídla, a i názvy produktů jsou odvozené od jídla - Barrier Butter, Glazing Milk

Jestli však někdo v této taktice vyniká, je to značka Jacquemus.

Jacquemus a revoluce v módním marketingu: Co stojí za jeho úspěchem?

@ariadna.virginia

Značka jídlo do svých postů zahrnuje opravdu často! A nejen to. Jídlo využívají i jako pozvánky na jejich fashion shows. Naposledy to byl chleba s máslem.🧈

I Marc Jacobs se zapojil do tohoto trendu a na pomoc si nevzal nikoho jiného než královnu FoodToku Naru Smith. Společně upekli kabelku.

Pop-ups a kavárny

Jacqumes otevřel svůj první butik v New Yorku a k této příležitosti pozval své zákazníky a fans na snídani. Na menu je pomerančový fresh a croissant, který najdou ve speciální pojízdné Jacquemus kavárně.

Dále jídlo v marketingu využívá také Miu Miu, Alo Yoga, Refy Beauty, SKIMS a seznam pokračuje.

Nejen, že jídlo zahrnují do vizuálů, ale organizují i různé pop—ups či mají vlastní kavárny. Velmi známá je například kavárna značky Dior v Paříži nebo kavárny Ralph’s Cafe od značky Ralph Lauren!

Dalším oblíbeným konceptem je také mít kavárnu přímo v samotném storu.

Je to další ideální cesta, jak si zákaznictvo udělá ještě bližší vztah ke značce. Nejen, že si koupí něco hezkého, ale ještě se u toho i nají a pokecá s přáteli.

Odborníci přidávají k této marketingové praxi ale ještě jeden fakt. A tím je to, že jídlo je v posledních letech dražší a dražší. To, že ho takto brandy hojně využívají, ukazuje i jakýsi luxus dané značky. Jídlo se stává symbolem statusu.

Marketingový tah roku? Rhode představuje Alexandru Saint Mleux jako novou ambasadorku

@ariadna.virginia