Jacquemus, francouzský módní návrhář, je mistrem inovativního marketingu. Jeho nezapomenutelné přehlídky a surrealistické kampaně okouzlují publikum po celém světě. Co ale stojí za jeho úspěšnou marketingovou strategií, a proč je tak efektivní? Dozvíš se v článku.
Jacquemus, francouzská značka, kterou v roce 2009 ve svých 19 letech založil návrhář Simon Porte Jacquemus, vznikla z touhy vytvořit něco víc než jen oblečení.
Měl vizi, kterou chtěl přivést k životu.
Od inovativních kampaní po revoluční módní přehlídky se Jacquemus rychle vyprofiloval jako uznávaná luxusní značka v módním průmyslu, postavená po boku renomovaných značek, jako jsou Dior, Balenciaga či Versace.
Dnes značka překonala prodejní hranici 200 milionů eur a zaměstnává více jak 250 lidí.
Narozený v roce 1990 v malém městečku Salon-de-Provence v jižní Francii, měl Simone odjakživa blízko k módě. V roce 2008 tragicky ztratil matku při autonehodě a o rok později, ve svých devatenácti letech, založil značku Jacquemus. Název značky „Jacquemus“ nese příjmení jeho matky a je jí věnován.
Aby mohl zezačátku financovat svou značku, pracoval během zakládací fáze dva roky v maloobchodě Comme des Garçons v Paříži. Tam potkal návrhářku Rei Kawakubo, která se později stala jeho důležitou mentorkou a podporovatelkou. Jeho minimalistické návrhy vznikly z nutnosti, protože na začátku měl Jacquemus k dispozici málo peněz na své kreace.
Rychle se stal známým na módní scéně a v roce 2012, ve svých 22 letech, se stal nejmladším designérem, který měl příležitost prezentovat svou kolekci na Paris Fashion Week. O tři roky později, v roce 2015, získal cenu LVMH (Cena pro mladé módní návrháře).
Jedna z věcí, která značku odlišuje od ostatních, je její identita a vizuální prezentování. Brand přesahuje módu. Velká část úspěchu značky Jacquemus spočívá v její schopnosti vyvolávat ve svých zákaznících emoce. Jacquemus chtěl totiž od začátku vyprávět příběh, který by reflektoval jeho dětství.
Simone čerpá inspiraci ze svého života a venkovského původu. Jeho dětství se odráží v jeho kolekcích a módních přehlídkách. Každou kolekci bere jako plátno pro pocity, přechází od neutrálních, elegantních návrhů k odvážným abstraktním barvám, aniž by ztrácel identitu značky.
Jacquemus se od ostatních značek odlišuje svým inovativním využitím umělé inteligence v marketingových kampaních. Je známý pro své imerzivní a kreativní přístupy, které v současnosti vzbuzují pozornost v marketingovém světě a vyvolávají různé diskuze na sociálních sítích, což vzbuzuje pozornost. Každá kampaň je ještě originálnější a excentričtější než ta předchozí.
Od představení jezdících kabelek z jejich nejnovější kolekce Le Chouchou v Paříži, přes padající citrony z oblak na pláži v Nice, až po obrovskou kabelku ve tvaru nafukovačky uprostřed moře – Jacquemus dominuje v zážitkovém marketingu.
Značka Jacquemus k tomu využívá převážně CGI, Computer-generated Imagery, díky které vytváří poutavé a surrealistické vizuály. Tato technologie umožňuje značce vytvářet scény, které by byly ve skutečnosti nemožné nebo velmi nákladné, což jí dává prostor pro ještě kreativnější a originální kampaně.
Jacquemus v rámci své marketingové strategie efektivně využívá celebrity marketing, čímž zvyšuje viditelnost své značky a posiluje její moderní image. Známé osobnosti, které nosí jeho kousky, přitahují pozornost a dodávají značce prestiž, což oslovuje široké publikum.
Brand aktivně zapojuje významné osobnosti do svých kampaní, přičemž tyto tváře jsou také součástí jeho osobního života. Simone se tímto způsobem nebojí propojit svůj osobní a profesní život, což dodává jeho značce autentický a přirozený nádech.
Opakovaně spolupracoval například se sestrami Jenners, Kendall a Kylie, Gigi a Bellou Hadid, Dua Lipou, Central Ceem, Jennie Ruby Jane či Emrata. Značka oblékla také prominentní osobnosti, jako jsou Beyoncé, Zendaya, Rihanna a Sabrina Carpenter.
Atmosféra jeho módních přehlídek je klíčovým pilířem úspěchu značky. Každá přehlídka je nejen inovativní, ale také pečlivě promyšlená a vizionářská, spojuje umění, přírodu a emoce, čímž redefinuje způsob, jakým je móda prezentována.
Coup de Soleil: 2020
Toho jsme byli svědky v roce 2020, kdy při příležitosti desátého výročí značky uspořádal Jacquemus svou přehlídku „Coup de Soleil“ (v překladu úpal) v levandulovém poli ve své rodné Provence. Shromáždil tu hvězdy a profesionály módního průmyslu pro představení své kolekce jaro/léto 2020.
Ready-To-Wear: FW 2020
Na podzim roku 2020 představil na pařížském Fashion Weeku novou kolekci pro podzim/zimu Ready to Wear. Tato kolekce sklidila výborné ohlasy díky své jednoduchosti a nádherným siluetám, které zvýraznily jak dámské, tak pánské křivky. Jedním z nejvýraznějších momentů přehlídky byl „hair flip“ Gigi Hadid, který se stal virálním.
Le Papier: podzim/zima 2022
V červnu roku 2022 představil Simon Porte Jacquemus další pamětihodnou kolekci jako poctu své babičce Liline. Působivá módní kolekce byla odhalena na přehlídce s názvem „Le Papier“ (v překladu prázdný list), která se konala v Solinách Camargue v Jižní Francii.
Přehlídka se odehrávala v úchvatném prostředí obklopeném hromadami soli, přičemž front row byla elegantně usazena na lavicích ze soli. Na afterparty, která se konala na vrcholu kopce, návštěvníci a návštěvnice mohli ochutnat nápoje z unikátního solného baru, usednout na solných barových stoličkách a nechat se unést originálními solnými koktejly.
Na přehlídce se objevily i A-list celebrity, jako je Victoria Beckham, Jorja Smith nebo Vincent Cassel.
Le Raphia: jaro/léto 2023
Jedna z dalších kolekcí, která se ukotvila všem v paměti. Přehlídka „Le Raphia“, která se konala nedaleko Paříže, v obci Le Bourget. Kolekce byla inspirovaná přírodní krásou rafie, která je doma v tropických oblastech Afriky.
Les Sculptures: 2024
Na začátku letošního roku Jacquemus odhalil svou kolekci „Les Sculptures“, která se stala mým osobním favoritem. Přehlídka se konala v nádherném muzeu umění Fondation Maeght, které se nachází nedaleko francouzského města Nice. Nejvýraznějším momentem celé akce byly svatební šaty, jež uzavřely jedinečnou show. Přehlídky se zúčastnily mezi dalšími i Kylie Jenner a její šestiletá dcera Stormi Webster nebo herečka Julia Roberts.
La Casa: 2024
Na oslavu patnácti letého výročí značky, překvapil Jacquemus v červnu letošního roku přehlídkou „La Casa“, která se konala na ostrově Capri v Tyrhénském moři u Neapole. Přehlídka se konala ve slavné architektonické vile Casa Malaparte, významný příklad moderní architektury a symbol italského racionalismu. Na přehlídku bylo pozváno dohromady čtyřicet hostů, mezi nimi významné tváře, jako jsou Dua Lipa, Aron Piper, Manu Rios nebo Tina Kunakey. Jennie Ruby Jane byla mezi hosty, ale také se prošla po mole a uzavřela celou show.
Les Parasols de Marseille: Vogue World Show
Na závěr představil Jacquemus koncem června v rámci Vogue World Show svou reinterpretaci přehlídky „Les Parasols de Marseille“ (v překladu „Slunečníky z Marseille“), obohacenou o jedinečné, na míru šité kousky inspirované módou 40. let a plážovým stylem. Jedním z vrcholů přehlídky byla hvězda popu Sabrina Carpenter, která na mole zazářila v pruhovaném kompletu na míru, skládajícím se z topu a dlouhé sukně, doplněného elegantním šátkem.