Ikonické postavy jsou základními stavebními kameny každé příběhové videohry a také jednou z hlavních součástí herního zážitku. K prohloubení vztahu mezi hráčem a fiktivní postavou pomáhají kromě grafického zpracování také dialogy a výroky samotných postav. Některé projevy byly ovšem tak silné, že se navždy staly nezapomenutelnou součástí herní historie. V článku najdeš 5 citátů z videoher, které jsou zkrátka úžasné.
Niko Bellic je hlavní postavou ze hry Grand Theft Auto IV. Jedná se o příběh bývalého vojáka, který se právě vrátil z poslední mise navštívit svého bratrance. V noci společně popíjejí v malém neuklizeném bytě uprostřed Liberty City a Roman se Nika zeptá, jaká je válka. Nikova odpověď mnoho hráčů překvapila svou hloubkou: „Válka je místo, kde se mladí a hloupí nechají obelstít starými a zatrpklými, aby se navzájem zabíjeli.“
Na konci hry Uncharted 3 utěšuje lovec pokladů Victor Sullivan svého mladšího společníka Nata Draka kvůli ztrátě nevyčíslitelného bohatství v podobě zlatého prstenu a zdůrazňuje, že ho zkrátka nepotřebuje. Victor přesvědčil Nata, aby bral ohled na své osobní štěstí před jakoukoli honbou za dobrodružstvím a pokladem, čímž narážel na jeho ženu Elen. Nata totiž hledání pokladu přivedlo zpět k Elen, s níž se odcizil kvůli své posedlosti poklad získat. Victorova slova, že „Skutečná velikost je to, co uděláš s tím, co ti bylo dáno“ , motivovala Nata k tomu, aby se pokusil urovnat vztahy se svou ženou, což mu ve finále přineslo mnohem více radosti a štěstí než jakýkoli poklad na světě.
Dechberoucí citát s filozofickým podkladem, který Javik pronesl ve hře Mass Effect 3, rozdělil hráče na dva tábory. „Postav se mezi popel milionů mrtvých duší a zeptej se duchů, zda jim na cti záleží. Mlčení jest tvou odpovědí.“ Někteří si stojí za tím, že boj za čest by neměl být důležitější než přežití, zatímco jiní tvrdí, že čest by měla mít přednost před čímkoli jiným. Diskuze hráčů ohledně opravdového významu udržela citát při životě, což je důvod, proč se stal jedním z nejslavnějších videoherních citátů všech dob.
Videohra s netradičním komiksovým vizuálem Telltale's The Walking Dead vypráví příběh odsouzeného trestance Leeho Everetta, který během zombie apokalypsy adoptuje mladou dívku Clementine poté, co přišla o své rodiče. Během hry pronesl větu, ze které může běhat mráz po zádech. Ochránit bezbrannou dívku v apokalyptickém světě plném nemrtvých bytostí a zlých lidí totiž nelze dokázat bez určitých následků. Věta „Součástí dospívání znamená dělat to nejlepší pro lidi, na kterých ti záleží, i když to někdy znamená ublížit někomu jinému“, kterou Lee vyslovil, zanechala v hráčích pocit, na který jen tak nezapomenou. Hra je totiž velmi emotivní a řadí se mezi ty, ze kterých ti bude hodně, ale hodně smutno.
Příběh Joela a Ellie jsme již rozebírali v článku TOP 5 HER, KTERÉ SI MUSÍŠ ALESPOŇ JEDNOU ZA ŽIVOT ZAHRÁT . Při pronesení citátu „Dlouho jsem zápolil s přežíváním, ale ať se děje, co se děje, musíš si najít něco, za co budeš bojovat“ Joel nezanechal jedno oko suché, protože mluví právě o mladé dívce Ellie, která měla být pouhou „zásilkou“, jež mu ale přirostla k srdci, a proto se ji rozhodl v postapokalyptickém světě plném nebezpečí ochránit za každou cenu.