Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

See you in the tiniest bikini! Je trend extrémní hubenosti zpátky?

Minulá dekáda se nesla ve znamení body positivity, na popularitě rostly body neutral movements a také a přehlídkových molech se začala objevovat běžnější těla modelů a modelek. I přesto se zdá, že se trend extrémní hubenosti vrací jako boomerang. Naznačuje to návrat skinny jeans, popularita Y2K aesthetics - třeba heroine chic, SkinnyTok content i boom Ozempicu.

There are signs 🚩

Kolem nás se začíná objevovat čím dál více ukazatelů toho, že extrémní hubenost se znovu stává standardem krásy. Jako vizuální příklad poslouží i proměna klanu Kardashians nebo rebrand britského fast fashion řetězce PrettyLittleThing.

Na obou případech jde vidět, že ještě před několika lety byly in křivky, BBL a odvážné outfity, zatímco dnes je to spíš cleangirl aesthetic, quiet luxury a velmi hubená postava.

Zdroj: TheSun.uk

Ozempic era

Už je to několik měsíců, co se široká veřejnost dozvěděla o zázračném způsobu, jak se nejen hollywoodské hvězdy zbavují desítek kilogramů. Poptávka po léku na štítnou žlázu Ozempicu stále roste a sahají po něm zdraví lidé, kteří chtějí docílit vysněného čísla na váze.

I tento nový lék hraje roli ve vzniku nových standardů krásy. Podle Vogue Business a/w 2025 inclusivity reportu došlo na přehlídkových molech na fashion weecích v New Yorku, Londýně, Paříži a Miláně ke znatelnému poklesu počtu modelek s křivkami, přesněji řečeno mid a plus-size modelkami.

Report připisuje vinu právě Ozempic efektu a směřování společnosti ke konzervativnějšímu standardu krásy. Z velké módní čtyřky fasihon weeků je to právě Londýn, který je i s pouhými 7 % body-inclusive reprezentace považován za nejvíce size-inclusive.

„Tyto trendy se netýkají jen zdraví nebo estetiky, ale odrážejí hlubší společenský tlak na zdrženlivost, disciplínu a kontrolu nad vlastním tělem. Když jsou práva žen omezována, často se objevuje odpovídající tlak na ztělesnění ideálu, který je nejen fyzicky kontrolovaný, ale také hyperženský a podřízený mužské touze.“
- Dan Hastings-Narayanin, zástupce editora pro strategický foresight v agentuře The Future Laboratory pro Vogue Business

See you in the tiniest bikini this summer!

Určitě jsi už post s podobným textem viděl*a, nebo dokonce i vytvořil*a. SkinnyTok je plný podobných hesel typu: Eat like shit, look like shit nebo You don't need a treat, you are not a dog.

Kromě toho ale přibývá i What I eat in a day videí a výživovým poradcem se zdá být každý, kdo má profil na sítích a telefon s kamerou. Když ale content ohodnotí opravdový expert, často zjistí, že dotyční tvůrci svému tělu nedávají dostatečné množství živin a z odborného hlediska podobná videa spíše škodí.

O problematice What I eat in a day videí:

„What I eat in a day?“ I'm the biggest hater. Proč mohou být tato videa problematická?

@magdacizek

Dej si proto pozor, kde informace o stravování čerpáš, a radši sleduj opravdové výživové poradce.

The Skinni Influencer

Na sociálních sítích se také roztrhnul pytel s influencery, kteří se snaží být za každou cenu skinny a tvoří okolo sebe komunitu stejně posedlou štíhlostí. Lidé si pak vzájemně předávají nebezpečné tipy, jak dosáhnout extrémní hubenosti. Tito influenceři, kteří jsou v drtivé většině případů ženy, mají statisíce sledujících a fanoušků.

Pro-anorektická filozofie inspirovaná ultra hubenými těly modelek z 90. let, kterou si pamatujeme z pro-ana blogů a Tumblr je zpět.

Když PPP není vidět: Skrytý boj s vlastním tělem

@mayakovacevic

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.