Influencerka Natálie Kočendová se vyjádřila k nařčení z přeprodeje své kosmetiky z čínského e-shopu.
Influencerka Natálie Kočendová si v roce 2023 založila vlastní kosmetickou značku NK by Natálie Kočendová. Přes svůj e-shop ji prodává spolu s oblečením a doplňky stravy. Na konci ledna ji nařkla influencerka Nela Slováková z toho, že přeprodává kosmetiku z AliExpressu. Kočendová to odmítá.
„Bohužel toto není kosmetika NK. Je to kosmetika z AliExpressu, kde vám nabízí personalizované logo, které vám na kosmetiku natisknou. Je toho plný internet,“ tvrdí Slováková. Podobně reagovala i další influencerka Kateřina Routová, která rovněž provozuje e-shop s kosmetikou. Produkty NK pro své followers srovnala s těmi na Alibabě. Podle ní jsou barvy, vzhled i složení totožné, liší se jen logo.
Kočendová se vůči Slovákové vymezila už zezačátku, připomněla, že i ona provozuje e-shop s kosmetikou, a nařkla ji z nekalé soutěže. Ve čtvrtek večer se rozhodla na svém Instagramu zveřejnit komplexnější reakci na dění kolem její značky.
„Nikdy jsem doma nepřelepovala žádné produkty z Aliexpressu a nikdy jsem vám nelhala. Pokud nějaký dodavatel přeprodává produkty na Alibabě, tak to už já bohužel neovlivním. Najdete tam všechno. Ať už to jsou kabelky Chanel, Dior, až po sluchátka Apple, opravdu je tam všechno a s tím bohužel já nic nenadělám,“ uvedla mimo jiného.
Ve vyjádření tvrdí, že nikdy neuváděla, že její produkty jsou eko nebo bio. „Ano, na webu máme napsané bio, ale to z toho důvodu, že bio znamená biografie,“ doplnila. Následovalo vyjádření směrem k Nele Slovákové, kterou ale přímo nejmenuje. „Popravdě si myslím, že tahle kauza, válka, kyberšikana, ani nevím, jak to nazvat, začala z toho důvodu, že ego dotyčné to nezvládlo, když vidí, že se někomu daří taky, ne-li lépe, tak má prostě potřebu shazovat jiné,“ uvedla a influencerku nařkla z kyberšikany.
Přeprodej není nelegální praktika, je běžným a v globalizovaném světě častým typem obchodu, nesmí při něm ale docházet ke klamání spotřebitele.