Pokud by si brandy měly vzít příklad z jedné značky v oblasti social media marketingu, je to jednoznačně Loewe, která se za poslední dobu stala virální převážně díky působení na TikToku. Čím se liší od konkurence a co z jejich strategie mohou ostatní značky převzít?
Španělský módní dům Loewe, který se řadí mezi luxusní značky, byl založen v roce 1846 v Madridu. Dnes je značka součástí LVMH a je zároveň nejstarším luxusním domem v tomto holdingu.
V posledních letech na sebe upoutal velkou pozornost převážně lidí z Gen Z, a to díky geniální marketingové strategii na sociálních sítích.
Za velkou část úspěchu vděčí brand jeho kreativnímu řediteli Jonathanovi Andersonovi, který, ačkoliv letos v březnu oznámil odchod ze svého postu, značku vede od roku 2013.
Po nástupu Jonathana na post art directora prošla značka výrazným rebrandingem - přišla změna loga, storytellingu v kampaních, repackaging celé řady parfémů a další.
Značka během chvíle odložila dlouholetou antique vintage estetiku a přijala moderní a inovativní přístup.
Loewe se dnes od konkurence liší především originálními, moderními, zábavnými a neotřelými kampaněmi, a to i přes nízký rozpočet.
Decades of confusion
Skvělým příkladem je kampaň s názvem Decades of Confusion, ve které se různí uchazeči a uchazečky „národní soutěže v hláskování“ (spelling contest) pokoušeli vyhláskovat název značky.
Video je nejen zábavné, ale i lidské, a jeho úspěch dokazuje, že diváctvo už nudí běžná reklama a touží po autenticitě.
Lookbook focený na iPhone
O pár měsíců později značka opět překvapila a celý lookbook pro kolekci podzim/zima FW24 nafotila na iPhone. Měl to být důkaz, že i luxusní značka může být kreativní a moderní s minimálními náklady.
Stejně jako jiné značky využívá Loewe efektivně aktuální trendy k oslovení mladší generace.
Skvělým příkladem je kolekce Challengers x Loewe, která vznikla ve spolupráci s filmem Challengers (premiéra v dubnu 2024) se Zendayou, Joshem O'Connorem a Mikem Faistem v hlavních rolích.
Jonathan Anderson se podílel na kostýmech filmu a s jeho rostoucí popularitou neváhal a uvedl na trh společnou kolekci.
Ikonickým kouskem se stalo šedé tričko s nápisem „I told ya“, které oblékli Zendaya a Josh O'Connor. Tričko se rychle stalo symbolem a klíčovým prvkem celého filmu a výrazným momentem v pop kultuře. Loewe ho na trh nabídl s cenovkou 330 dolarů.
Mnoho brandů se může od Loewe učit, jak správně používat TikTok. Značka umí velmi dobře pracovat s TikTok trendy, být autentická a vtipná. Nás jako zákazníky a zákaznice pak nejen baví produkty Loewe, ale celý brand jako takový.
Přibližují se mladé generaci, která má pak pocit, že jí brand rozumí a že není jen pro starší lidi. I přes stále drahé produkty máme najednou dojem, že jsme jí blíže nehledě na naše finanční prostředky.
Samozřejmě velmi důležitý aspekt je i to, že social media team značky trendy chápou, a proto na ně dokážou vtipně reagovat a pracovat s nimi. Kdyby tomu tak nebylo, byla by to pro značku katastrofa.
Dost pravděpodobně za TikTokem stojí zástupci Gen Z, jelikož nedávno se zapojili i do trendu italského brain rotu a natočili trend ballerina cappuccina…🩰
Loewe je příkladem, že i high fashion značky můžou využívat funky TikTok trendy a že to jde i vkusně! Navíc stačí otevřít komentáře jakéhokoliv videa a jde vidět, že lidi TikTok Loewe milují.
Snad si značka udrží stejnou brand identitu i po odchodu Jonathana Andersona.
.