Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Loewe ukazuje, jak efektivně využít TikTok i pro high fashion brand

Pokud by si brandy měly vzít příklad z jedné značky v oblasti social media marketingu, je to jednoznačně Loewe, která se za poslední dobu stala virální převážně díky působení na TikToku. Čím se liší od konkurence a co z jejich strategie mohou ostatní značky převzít?

Španělský módní dům Loewe, který se řadí mezi luxusní značky, byl založen v roce 1846 v Madridu. Dnes je značka součástí LVMH a je zároveň nejstarším luxusním domem v tomto holdingu.

V posledních letech na sebe upoutal velkou pozornost převážně lidí z Gen Z, a to díky geniální marketingové strategii na sociálních sítích.

Brand storytelling Gisou: Jak příběh značky tvoří úspěšnou marketingovou strategii

@ariadna.virginia

Co stojí za úspěchem značky? A čím se liší od konkurence?

Za velkou část úspěchu vděčí brand jeho kreativnímu řediteli Jonathanovi Andersonovi, který, ačkoliv letos v březnu oznámil odchod ze svého postu, značku vede od roku 2013.

Po nástupu Jonathana na post art directora prošla značka výrazným rebrandingem - přišla změna loga, storytellingu v kampaních, repackaging celé řady parfémů a další.

Značka během chvíle odložila dlouholetou antique vintage estetiku a přijala moderní a inovativní přístup.

Zdroj: Pinterest/@freedomoonb

Nízkonákladové kampaně

Loewe se dnes od konkurence liší především originálními, moderními, zábavnými a neotřelými kampaněmi, a to i přes nízký rozpočet.

Decades of confusion

Skvělým příkladem je kampaň s názvem Decades of Confusion, ve které se různí uchazeči a uchazečky národní soutěže v hláskování (spelling contest) pokoušeli vyhláskovat název značky.

Video je nejen zábavné, ale i lidské, a jeho úspěch dokazuje, že diváctvo už nudí běžná reklama a touží po autenticitě.

Lookbook focený na iPhone

O pár měsíců později značka opět překvapila a celý lookbook pro kolekci podzim/zima FW24 nafotila na iPhone. Měl to být důkaz, že i luxusní značka může být kreativní a moderní s minimálními náklady.

Jacquemus a revoluce v módním marketingu: Co stojí za jeho úspěchem?

@ariadna.virginia

Trend hopping

Stejně jako jiné značky využívá Loewe efektivně aktuální trendy k oslovení mladší generace.

Skvělým příkladem je kolekce Challengers x Loewe, která vznikla ve spolupráci s filmem Challengers (premiéra v dubnu 2024) se Zendayou, Joshem O'Connorem a Mikem Faistem v hlavních rolích.

Jonathan Anderson se podílel na kostýmech filmu a s jeho rostoucí popularitou neváhal a uvedl na trh společnou kolekci.

Ikonickým kouskem se stalo šedé tričko s nápisem I told ya, které oblékli Zendaya a Josh O'Connor. Tričko se rychle stalo symbolem a klíčovým prvkem celého filmu a výrazným momentem v pop kultuře. Loewe ho na trh nabídl s cenovkou 330 dolarů.

Úspěch na TikToku

Mnoho brandů se může od Loewe učit, jak správně používat TikTok. Značka umí velmi dobře pracovat s TikTok trendy, být autentická a vtipná. Nás jako zákazníky a zákaznice pak nejen baví produkty Loewe, ale celý brand jako takový.

Přibližují se mladé generaci, která má pak pocit, že jí brand rozumí a že není jen pro starší lidi. I přes stále drahé produkty máme najednou dojem, že jsme jí blíže nehledě na naše finanční prostředky.

Samozřejmě velmi důležitý aspekt je i to, že social media team značky trendy chápou, a proto na ně dokážou vtipně reagovat a pracovat s nimi. Kdyby tomu tak nebylo, byla by to pro značku katastrofa.

Dost pravděpodobně za TikTokem stojí zástupci Gen Z, jelikož nedávno se zapojili i do trendu italského brain rotu a natočili trend ballerina cappuccina…🩰

Loewe je příkladem, že i high fashion značky můžou využívat funky TikTok trendy a že to jde i vkusně! Navíc stačí otevřít komentáře jakéhokoliv videa a jde vidět, že lidi TikTok Loewe milují.

Snad si značka udrží stejnou brand identitu i po odchodu Jonathana Andersona.

Jak dělá SKIMS marketing aneb trend hopping jako klíč k úspěchu a relevanci

@ariadna.virginia
+

Ariadna Torres a Adéla Kutilová

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.

.