SKIMS není jen další celebritní značka. Od svého vzniku v roce 2019 se díky trend hoppingu a chytrému marketingu vyšvihla mezi módní oblíbence. Co všechno stojí za jejím úspěchem?
I když může mnoho lidí považovat popularitu zakladatelky a hlavní tváře značky Kim Kardashian za hlavní faktor úspěchu, brand má za sebou mnohem více než jen silné jméno.
SKIMS se může pochlubit řadou obdivuhodných milníků a inovativních marketingových strategií, které ji dostaly až na vrchol.
Kim staví SKIMS od základu a její styl se odráží ve všech aspektech značky – od designu produktů až po marketingovou komunikaci. Kim Kardashian je symbolem značky.
Její minimalistický styl, důraz na pohodlí, láska k shapewear, matná textura, tělesná pozitivita a inkluzivita se odráží ve všech aspektech SKIMS, což z ní dělá důvěryhodnou značku pro její zákaznice.
Pokud se k tobě dostal nový trend nebo influencer, je velmi pravděpodobné, že s ním SKIMS právě uzavírá smlouvu a začíná spolupracovat.
Pokud se dnes značky v něčem předbíhají, tak je to právě sledování trendů.
Každý den totiž vzniká nový trend nebo se stává relevantní nová celebrita, kterou se značky okamžitě snaží získat na svou stranu.
A pokud bych měla vybrat jednu značku, které se tohle opakovaně daří a vždy to trefí na milimetr přesně, bude to právě SKIMS.
Trend hopping in action:
The White Lotus
V roce 2023 značka navázala spolupráci s hlavními tvářemi seriálu White Lotus poté, co si ho sama Kim oblíbila: „Zhlédla jsem White Lotus a musela jsem oslovit moje holky,” uvedla.
A není divu! V říjnu 2022 vyšla druhá série seriálu a okamžitě vzrostla jeho popularita – premiéru sledovalo 1,5 milionu diváků, což bylo o 63 % víc než u první řady.
Letos se Kim k seriálu vrací – značka spojila síly s populárním hercem seriálu a hvězdou televizních obrazovek Patrickem Schwarzeneggerem společně s jeho snoubenkou, modelkou Abby Champion, v kampani s názvem Wedding Shop.
Skims for team USA
V minulosti tak v období letních olympijských her (červenec 2024) SKIMS obléklo americké olympioniky, čímž oslovilo i jinou cílovou skupinu a získalo pozitivní ohlasy.
Tuto strategii můžeme sledovat i u dalších značek, jako je například Rhode, která nedávno navázala spolupráci v rámci nové kampaně s oblíbenou zpěvačkou Tate McRae, nebo značka Jacquemus, která nově spolupracuje s modelkou Alex Consani, dnes populární mezi generací Z.
Trend hopping je úzce spjatý s celebrity marketingem, který se stal v módním světě velmi oblíbeným.
Skims tak opakovaně navázalo spolupráci s rising stars a celebritami, ve kterých vidí potenciál nebo dlouhotrvající relevanci. V minulosti tak spolupracovalo se zpěvačkami Sabrinou Carpenter, Tate McRae nebo Lanou Del Ray.
A protože je značka unisex, nezapomíná značka zapojit do kampaní i muže. V minulosti to byl například zpěvák Usher, fotbalista Jude Bellingham nebo basketbalista Shai Gilgeous-Alexander.
Čím má značka určitě napřed, jsou brandové kolaborace, ve kterých opakovaně spojuje síly s jinou stejně silnou nebo silnější značkou.
Skims ví, že taková forma spolupráce nejen posiluje image značky, ale také přitahuje nové zákazníky a zvyšuje povědomí o značce na trhu.
Mezi nejzapamatovatelnější patří:
V roce 2023 byla hodnota společnosti odhadnuta na 4 miliardy dolarů.
Začátkem dubna 2025 Skims oznámilo svojí druhou kamennou prodejnu SKIMS Los Angeles Flagship.