Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Brand storytelling Gisou: Jak příběh značky tvoří úspěšnou marketingovou strategii

Gisou je ukázkovým příkladem správně vytvořené marketingové strategie postavené na příběhu značky - šest generací trvající láska k včelaření. Díky propojení rodinné tradice, závazku k udržitelnosti a promyšlené komunikaci se podařilo Gisou odlišit od konkurence a vybudovat tak silnou identitu.

Gisou, multimilionová značka, kterou v roce 2015 založila iránsko-nizozemská influencerka Negin Mirsalehi a její snoubenec Maurits Stibbe, je skvělým příkladem úspěšné marketingové strategie postavené na autentickém příběhu. How did they do it?

Autentický příběh

Autentický příběh je klíčem k úspěchu značky – téměř jako nepsané pravidlo. Značku už netvoří jen samotný produkt, jeho kvalita nebo design. Dnešní spotřebitelé hledají něco víc – příběh, který je osloví a který ovlivní jejich rozhodování. V záplavě nových značek, které rostou závratnou rychlostí, je právě silný příběh tím, co dokáže značku odlišit a zanechat v paměti.

Negin Mirsalehi

Název značky by měl evokovat víc než jen estetiku a kvalitu – měl by reprezentovat hodnoty a emoce. Gisou je toho skvělým příkladem. Pod značkou si většina zákazníků a zákaznic vybaví přírodu, udržitelnost a včely.

Neginina rodina emigrovala z Íránu do Nizozemska v roce 1980. Její táta i po přestěhování pokračoval v rodinné tradici včelaření, zatímco její mamka pracovala jako kadeřnice. Negin si v dospělosti vybudovala silnou komunitu na sociálních sítích, kde lidé často obdivovali její hustou hřívu.

S aktivní komunitou sledujících, autentickým rodinným příběhem a rostoucí poptávkou po krásných vlasech měla Negin všechny předpoklady pro úspěch.

Two steps ahead, she's always two steps ahead...

Negin je strategická královna. Ještě před uvedením značky na trh sdílela na sociálních sítích autentické momenty ze života – rodinný příběh a zákulisí včelaření. Díky tomu vytvořila organický obsah, který nenuceně oslovil fanoušky a fanynky z celého světa, aniž by je tlačil k nákupu.

Spojením poutavého storytellingu a tajemství jejích dokonalých vlasů si Gisou rychle získalo obrovskou pozornost a po jejím uvedení na trh se díky tomu stala velmi žádanou značkou.

Navíc se otevřeně podělila o nabídku ve výši 800 tisíc dolarů na spolupráci s jinou značkou, kterou odmítla, aby si mohla vybudovat značku vlastní - tím také stoupla v očích fanoušků a fanynek.

Influencer marketing

Dnešní nejsilnější zbraní značek je správně zvolený influencer marketing – a Gisou ho ovládá na jedničku. Značka dokonale zná svou cílovou skupinu, což se odráží nejen ve výběru influencerů, ale i v promyšlených kreativních kampaních a atraktivních PR balíčcích. Kromě toho Gisou spolupracuje s influencery, kteří sdílejí stejné hodnoty a estetiku, což přispívá k autentičnosti a důvěryhodnosti značky.

Pop-ups

Negin zůstává neustále v kontaktu se svými fanoušky a zákazníky prostřednictvím sociálních sítí a pravidelných pop-up eventů. Tyto akce jsou pro značky častokrát efektivnější než samotné rozesílání PR balíčků – na místě totiž vzniká spousta autentického obsahu přímo od fanoušků a zákazníků.

Pop-up strategie se opakovaně osvědčila značce Jacquemus, která těmto eventům dodává kreativní nádech, čímž si vysloužila internetový boom.

Geniální marketing značky Rhode. Je Hailey Bieber opravdu marketingový génius?

@luciezicklerova