Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Co stojí za marketingovou strategií značky Rare Beauty Seleny Gomez?

Selena Gomez si nedávno získala titul self-made miliardářky. Rare Beauty, kosmetická značka světoznámé herečky a zpěvačky, je jedním z hlavních důvodů, díky kterému se k tomuto titulu dopracovala. Za úspěchem stojí z velké části promyšlená marketingová strategie, kterou si v článku rozebereme.

Rare Beauty mělo už od začátku našlápnuto na úspěch především díky tváři, která za ní stojí. Selena Gomez nedávno získala titul jedné z nejmladších self-made miliardářek ve věku 32 let. Tento titul si vysloužila především díky své kosmetické značce Rare Beauty, která tvoří 80 procent z jejího celkového čistého jmění.

Marketingová strategie Rare Beauty je jeden z hlavních důvodů, proč má značka takový úspěch zejména u mladších generací - Gen Z a mileniálů. Kromě efektivního PR týmu, influencer marketingu a cílených kampaní má úspěch daleko větší hloubku.

Příběh Seleny Gomez

Od svého uvedení na trh měla značka Rare Beauty silnou výhodu s tváří Seleny Gomez. Ta ve světě showbyznysu působí už od deseti let a měla na úspěch našlápnuto díky svému vlivu a dosahu.

Za úspěchem značky Rare Beauty však nestojí jen její jméno, ale také její silný osobní příběh a autenticita, které pomohly vytvořit hlubokou emocionální vazbu mezi značkou a jejími zákazníky a zákaznicemi.

Selena se od začátku otevřeně bavila o svých zdravotních problémech, zejména o lupusu - autoimunitním onemocnění, které jí bylo diagnostikované v roce 2014, a které vedlo k transplantaci ledviny v roce 2017.

Kromě své otevřenosti ohledně duševního zdraví Selena Gomez v roce 2020 spolu se svou maminkou Mandy Teefey založila platformu Wondermind zaměřenou na podporu lidí, kteří se potýkají s duševními problémy.

Kromě toho také založila nadaci s názvem Rare Impact Fund, která je součástí jejího závazku k podpoře duševního zdraví a sebepřijetí. Cílem je mobilizovat 100 milionů dolarů na podporu duševního zdraví mladých lidí.

Selena se nedávno otevřela i o tématu mateřství:

„Bohužel nemohu donosit vlastní děti,“ Selena Gomez otevřeně o zdravotních problémech a své životní lásce

@martinastrel

Branding

Na to se váže vizuální stránka Rare Beauty, která se od začátku odlišuje specifickým designem. Některé produkty mají totiž zaoblená víčka, která na první pohled zaujmou svým netradičním tvarem.

Selena Gomez uvedla, že tento design byl navržen s ohledem na její zdravotní problémy způsobené lupusem, konkrétně na bolest a otoky kloubů. Tento design usnadňuje manipulaci a otevírání produktů pro lidi, kteří mají problémy s jemnou motorikou.

Vizuální stránka Rare Beauty od začátku klade důraz na detaily, přičemž si dává záležet na první dojem zákazníka. Tento přístup se promítá nejen do designu produktů, ale i do jejich balení a prezentace.

Skvělým příkladem je launch mini tekutých tvářenek, které jsou umístěny v malých stylových tote bags - ikonické!

818: Kendall Jenner a její nová marketingová strategie

@ariadna.virginia

Instagram a TikTok

Pokud bych měla něco vyzdvihnout na marketingové strategii Rare Beauty, byl by to rozhodně tým, který spravuje její sociální sítě. Obsah na TikToku a Instagramu skvěle balancuje mezi autentickým a profesionálním přístupem, který působí přirozeně, ale zároveň je dobře strukturovaný.

Rare Beauty se také nebojí spolupracovat s brandovými ambasadory, kteří se aktivně podílejí na vytváření autentického obsahu a jeho sdílení, čímž pomáhají posilovat vztah se zákazníky.

Přímá interakce se značkou

Selena Gomez se aktivně účastní kampaní a eventů, které pořádá její značka. V roce 2022 například v New Yorku věnovala svůj čas jednotlivým influencerům a influencerkám, což přineslo značce obrovské množství organického obsahu.

Nedávno se zúčastnila akce Sephory na podporu Dne duševního zdraví v New Yorku. Kromě pomoci u pokladny a času stráveného s influencery darovala 100 % z prodeje na podporu své nadace Rare Impact Fund, která se zaměřuje na duševní zdraví mladých lidí.

Target audience

Cílovou skupinou Rare Beauty jsou především mladší lidé, konkrétně generace Z a mileniálové. Největší zastoupení má značka mezi lidmi ve věkové kategorii 25 – 34 let, kteří tvoří 34 procent jejího celkového prodeje. Tento demografický segment je hlavním důvodem, proč značka klade důraz na spolupráci s influencery a influencerkami.

Influencer and PR marketing

V současnosti je využívání influencers jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů, protože mají velký vliv na vnímání značky ve společnosti. Rare Beauty se aktivně zaměřuje na influencer marketing a klade důraz především na spolupráci s micro-influencery.

Tento přístup je nejen cenově dostupnější, ale také autentičtější. Značka navíc dbá na globální dosah a inkluzivitu, proto spolupracuje s content creators z celého světa, čímž oslovuje širší a rozmanitější publikum.

Rare Beauty je příkladem toho, jak silné a autentické vedení značky může měnit pravidla kosmetického průmyslu a oslovit širokou globální veřejnost.

Vize a vedení Seleny Gomez vytvořily značku, která nejen oslavuje rozmanitost a sebevyjádření, ale také buduje hluboké a opravdové propojení s jejími zákazníky.

Geniální marketing značky Rhode. Je Hailey Bieber opravdu marketingový génius?

@luciezicklerova