Kendall Jenner a její tequila brand 818 zahájily třetí ročník College Tour, během které navštěvují univerzitní bary po celých Spojených státech. Svoji značku přináší přímo do studentských barů v Texasu, Arizoně a Coloradu. Její marketingová strategie je bezchybná – a v tomto článku ti řeknu proč.
Od představení značky v roce 2021 slaví 818 jeden úspěch za druhým, a to hlavně díky její skvělé marketingové strategii. A jak víme, za každou geniální strategií stojí ještě geniálnější tým.
Co ale 818 dělá tak autentickou a atraktivní?
Od svého uvedení na trh v roce 2021 se značka 818 prezentuje nejen jako prémiový alkohol, ale také jako součást životního stylu, který lidi inspiruje. „Neprodáváme ti značku, ale životní styl“ je fráze, kterou se snaží prodat mnoho značek - a u 818 tomu není jinak, ale dělá to líp.
U 818 to bylo dosaženo zpočátku prezentováním záběrů ze zákulisí a míst výroby, což značce dodalo na autentičnosti.
Z posledních marketingových strategií je zřejmé, že 818 cílí na mladou generaci ve věku 21-35 let – generaci Z a mileniály. A dává to smysl! Kendall Jenner má sama 28 let a prezentuje se jako free spirit, která se nebojí večírků.
Jedním z kroků, který 818 letos podnikla pro posílení své mladistvé image, je spolupráce s Emmou Chamberlain, významnou influencerkou generace Z a zakladatelkou Chamberlain Coffee. Společně na svých sociálních sítích představily kolaboraci, kde prezentovaly espresso martini vyrobené z tequily 818 a kávy Chamberlain Coffee, čímž přirozeně propojily své značky.
Kendall Jenner se také objevila jako host podcastu Anything Goes, který Emma Chamberlain tvoří, což jejich spolupráci ještě více zviditelnilo.
CEO 818 Tequily Mike Novy vysvětloval v rozhovoru pro Yahoo! finance, jak se značce podařilo prorazit v poměrně nasyceném trhu s alkoholem ještě v době, kdy spotřeba alkoholu začíná stagnovat.
Společenskou odpovědností myslel Mike snahu o dodání značce environmentální a společenský rozměr. 818 Tequila je jeden ze dvou lihovarů tequily v Severní Americe, který má B-CORP certifikaci (ta označuje transparentní sociálně a environmentálně zodpovědné společnosti). Snaží se o spotřebu zbytků z výroby - tekutiny a vlákna), ze kterých vyrábí přírodní nepálené cihly. Ty už přispěly například ke stavbě knihovny v Mexiku, ve které se vyučuje udržitelné zemědělství.
Letos se Kendall Jenner vydala na třetí ročník College Tours, kde má ve zvyku osobně navštěvovat v reprezentaci své značky studentské bary na univerzitních kampusech. Letos dokonce představila merch s názvem „Allumni Collection“ v podobě lounge-wear, jejíž výroba je myšlená pro studenty a studentky na přechody po kampusech. Cenově se tento merch pohybuje mezi 55 a 115 dolary (1250 - 2600 korun).
Tyto „college tours“ zajistily značce organickou reklamu, když studentstvo nadšeně sdílelo momenty z akcí na sociálních sítích s nadějí, že je u baru osobně obslouží Kendall Jenner.
Tours navíc umožňují značce jít přímo tam, kde se její zákaznictvo z generace Z (21+) pohybuje, což pomáhá budovat hlubší propojení s touto skupinou.
Za pouhé tři roky od svého uvedení na trh se 818 Tequila stala jednou z nejrychleji rostoucích značek v kategorii tequily a alkoholových nápojů v USA s růstem o 21 % oproti pouhým 2 % celého odvětví. Podle dat IWSR se navíc 818 stala nejprodávanější prémiovou tequilou v Číně.
Úspěch značky spočívá v jejím důkladném pochopení cílové skupiny a schopnosti neustále reagovat na trendy, potřeby a kulturu generace Z.