Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

AI Models: Nový level nerealistických standardů krásy

H&M chce do svých kampaní nasadit digitální dvojčata skutečných modelek. Na první pohled futuristická inovace, nebo jen další způsob, jak posunout laťku nerealistických beauty standardů ještě výš?

Dřív nám beauty standardy servírovali skrze retušované časopisy. Pak přišly filtry na Instagramu, které prohlubovaly naši body dysmorfii ještě hlouběji. A teď? Ani se nebudeme muset srovnávat s reálnými lidmi. Stačí, když se firmy rozhodnou, že kampaň místo modelky zvládne její digitální klon — nevyčerpatelný a vždy v tom nejlepším světle.

Jak nám hustle culture ničí život?

@michaela__halova

Nejde jen o to, že se AI modelky nikdy nezapotí a nepotřebují kafe, aby zvládly dvanáctihodinový photoshoot. S reálnými modelkami odpadá i celý tým lidí – vizážisti, hairstylisti, retušéři, fotografové i produkční. Ale jde také o to, že se tímhle tempem může zcela redefinovat to, jak vnímáme krásu.

AI může být revolucí v diverzitě...

...zatím ale dělá spíš pravý opak. Podle trendu, který zatím vidíme, AI modelky nejsou žádnou oslavou individuality – jsou dokonalé, symetrické a standardizované.

Dokonce i jedna z prvních AI modelek, kterou její tvůrce vytvořil na základě „průměrného mužského ideálu krásy“, má dlouhé vlasy, bezchybnou pleť a dokonalé křivky. AI se neučí o inkluzivitě, ale o poptávce. A poptávka po dokonalosti je vysoká.

HIT OR MISS: 2000s a 2010s beauty produkty

@artsy.quynh

Ano, některé modelky můžou na svém digitálním klonu vydělat – dostanou zaplaceno, když jejich AI verze „nafotí“ kampaň. Ale co zbytek? Co make-up artisti, stylisti, fotografové? A co my všichni, kdo se díváme do zrcadla a už teď máme pocit, že to „ještě není ono“?

Dove jde opačným směrem

Dove se stalo první beauty značkou, která se zavázala nepoužívat v reklamách AI-generované modelky. Tento krok navazuje na jejich dvacetiletou kampaň proti nereálným standardům krásy, která začala slavnou Campaign for Real Beauty a i nadále podporuje diverzitu a autentickou reprezentaci žen a dívek.

Nezapomeňme na algoritmy

Ať chceme nebo ne, sociální sítě formují, jak vnímáme krásu, a přispívají tomu také algoritmy na TikToku, Instagramu a YouTube.

Opakované konzumování „dokonalých“ obrazů může vést k tomu, že začneme mít nereálná očekávání a touhu po kosmetických zákrocích. Tohle tlačí standard krásy k digitálnímu ideálu, který nás nutí cítit se, že „nikdy nebudeme enough“, pokud neprojdeme určitou změnou.

A hlavní otázka zní – opravdu potřebujeme další „dokonalé“ tváře, když se pořád ještě snažíme přijmout ty naše?

TikTok stáhnul kontroverzní chubby filter. Proč je problematický?

@_00_3_12

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe