Banánová horečka začala! Jednoduchá klikací hra s nečekanou popularitou dobývá síň slávy Steamu. Proč se mezi hráči projektu Banana přezdívá „nekonečným generátorem peněz“ a čím se hra stala tak oblíbenou?
V herním světě se v posledních dnech objevil poměrně nečekaný fenomén – jednoduchá klikací hra s názvem Banana.
Na platformě Steam se stala doslova hitem. V jeden moment klikalo na banán více jak 890 tisíc hráčů současně, čímž se stala na Steamu 8. nejhranější hrou všech dob a překonala tak populární Apex Legends nebo rekord Baldur's Gate III. V čem tkví tajemství jejího úspěchu?
Princip hry je prostý: Hráči klikají na banán. Jediný achievement, který se ve hře dá získat, nese název CLICK a uděluje se (překvapivě) za první kliknutí na banán. Přitažlivost hry však pramení z virtuálních předmětů, které klikáním generujete.
Vždy jednou za 3 až 18 hodin totiž hráči získají náhodný skin banánu do svého inventáře. Skin lze následně prodávat za reálné peníze na Steam Marketplace. Ačkoliv se jedná o jednoduchou hru s repetitivní hratelností, zdá se, že to hráče zkrátka baví. Nebo je to jinak?
Hlavním lákadlem celé hry je pro mnohé hráče tedy spíše možnost vydělat. Banány a další předměty se na Steam Marketplace dají prodat za skutečné peníze, a i když se mnohdy jedná o drobné částky, někteří hráči dokázali vydělat i stovky eur. Nejdražší banán s názvem Crypticnana se momentálně nabízí za více než 1 600 eur, v přepočtu asi 40 tisíc korun.
Většina těchto skinů je z hlediska hodnoty reálných peněz téměř bezcenná, jen za zlomky centů, ale některé jedinečné banány, jako například Sad Hamster Banana nebo Dognana , jsou nabízeny za stovky eur. Šance na zbohatnutí je i přesto velmi malá.
Popularitu hry lze připsat hned několika faktorům. Banana je zdarma, takže si ji může vyzkoušet každý. Hra je velmi nenáročná a nevyžaduje žádné speciální herní dovednosti. Hlavním důvodem je však pochopitelně vidina snadného vydělání peněz v případě, že budeš mít štěstí na ten správný banán. Díky tomu se Banana stal virálním na sociálních sítích, což dále podpořilo hype hry.