Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Přemýšlíš, že se vzdáš? Tohle jsou značky, které tě přesvědčí o opaku!

I značky, které dneska mají jeden úspěch za druhým a už se zdá skoro nepředstavitelné, že někdy tomu tak nebylo, měly krušné začátky!

Rozjíždíš vlastní byznys? Už jeden máš, ale ztrácíš motivaci? Tohle je pro tebe!

V době, kdy všechno jede na virál a algoritmus rozhoduje o tvém úspěchu, může být těžké nenechat se rozhodit. Ale realita je jiná. I ty nejikoničtější značky, které znáš a mají virální úspěchy, si prošly roky ticha, pokusů a omylů a hlavně čekáním na úspěch. 

A nejspíš se shodneme na tom, že právě ty značky, co projdou testem času, můžeme považovat za ty nejúspěšnější.

Newslettery jako pravidelný přísun inspirace: těchto 5 stojí za to odebírat

@mayakovacevic

Labubu

Jedním z příkladů je dokonce tahle akutální globální senzace - plyšáci Labubu

Pro ty, kdo neznají, Labubu jsou plyšáčci, které si koupíš v tzv. blind boxu - nikdy nevíš, kterého uvnitř budeš mít. Je to sběratelský trend, který se rozšířil nejen mezi mladými, ale také dalšími generacemi a stal se i módním doplňkem. Jelikož se jedná o přívěsek, lidé jej často připevňují na kabelky či batohy.

Autorem je umělec Kasing Lung z Hongkongu. Jako malý se přestěhoval do Nizozemska a ke vzniku Labubu přispěla inspirace severskými pohádkami. Poprvé představil Labubu v knižní sérii The Monsters v roce 2015 - tedy před 10 lety!

Už v roce 2019 se spojil s Pop Mart a začali společně prodávat. Obří hype, jak ho známe dnes, ale začal až v roce 2024. Nosili je celebrity a TikTok z nich udělal virál.

Kde seženeš vlastní Labubu doll?

@_00_3_12

Stanley Cup

Trvalo 100 let, než značka zažila svůj největší boom!

Tahle rodinná společnost byla dokonce založena už v roce 1857, ale tehdy se zaměřovala jen na kutilské výrobky, jako jsou šrouby a další kovové věcičky, a až v roce 1913 si nechali patentovat svou první termosku.

Nikdo produkty tolik neřešil, dokud o sto let později nenešly svou perfektní cílovku - influencerky a maminky, které je začaly na TikToku doporučovat.

V kombinaci se speciálními collabs, omezenou dostupností a opravdovou kvalitou měla značka Stanley vyhráno. Virální video, kde paní shořelo auto, ale Stanley cup v něm zůstal celý, dokonce ještě s ledem uvnitř, už byla jen třešnička na dortu! 

Influenceři

Pravidlo nevzdávat se se dá vztáhnout i na influencery. Taková Alix Earle postovala neustále po dobu dvou let, dokud si ji někdo pořádně nevšiml. To stejné platí i o Emmě Chamberlain, která dlouhou dobu postovala na YouTube jen pro pár desítek subscribers nebo Addison Rae, které se všichni několik let smáli a dneska je z ní opěvovaná it girl.

Dále…

Kosmetika Rhode byla několikrát odmítnutá ze strany Sephory, ale tento podzim už se konečně dočká!

Skims trvalo extrémně dlouho najít dodavatele.

Glossieru předcházel blog a trvalo skoro dalších 10 let, než se z něj stala úspěšná značka, co definovala rok 2016.

Stejně tak i Dyson je značka založená už v roce 1991, ale hype má až v pozdějších letech. A dalších takových případů jsou desítky!

Summer melancholy: Jak si léto udělat hezčí, když ho trávíš sám*sama?

@_00_3_12

Nevzdávej se

Úspěch těchto značek (či osobností) není náhodný. Nezrodil se přes noc, ani během jednoho virálního postu. Trvalo jim roky, než našly své publikum. Prošly fázemi ignorace, zpochybňování, výsměchu a přehlížení, než nastal jejich moment.

Je to reminder pro každého, kdo dnes tvoří něco svého. Ať už je to projekt, značka, komunita, produkt nebo třeba práce sama na sobě.

Možná máš pocit, že to, co děláš, nikdo nevidí nebo že to za nic nestojí. Ale pravda je, že skvělým věcem někdy prostě trvá, než dozrají. Labubu nebyl hitem v roce 2015. Stanley Cup neoslňoval lidi na první pohled. Dysonu trvalo dekády, než lidi přesvědčil, že za vysavač se může dát tolik peněz. Všechny tyto značky měly jedno společné: nevzdaly se.

Takže pokud se někdy cítíš, že tvůj čas ještě nepřišel, možná právě přichází. Tvoje cesta může být pomalá, ale to neznamená, že je špatná!❤️‍🩹 Naopak.

Kam dál?

Staré přátelství tě už nenaplňuje a oblíbený koníček tě přestal bavit? Možná jsi to prostě přerostl*a

@mayakovacevic