Nové omezení jde ruku v ruce s obecnou snahou společnosti Meta distancovat se od zpráv a politiky.
Společnost Meta nedávno oznámila, že napříč svými sítěmi, jako je například Instagram, Threads nebo Facebook, přestane doporučovat politický obsah. To znamená, že uživatelé a uživatelky i nadále uvidí obsah od profilů, které sledují, nebude jim ale v sekcích Explore nebo Reels doporučován politický obsah od profilů, které nefollowují.
Ti, kdo bude i nadále chtít, aby jim Meta doporučovala obsah zmiňující volby či sociální témata, si bude moci takové omezení vypnout v nastavení svého účtu. Taková možnost bude nejprve zavedena na Instagramu, později i na Facebooku.
Cílem nového nastavení má být větší uživatelský komfort omezením proaktivního doporučování politického obsahu. To jde ruku v ruce s obecnou snahou společnosti Meta distancovat se od zpráv a politiky, a to především v souvislosti s politickými událostmi, například prezidetnskými volbami ve Spojených státech.
Jak přesně bude Meta vyhodnocovat, co je politický obsah, zatím nevíme, aktuální definice je velmi obšírná – půjde o obsah, který „zmiňuje vlády, volby nebo společenská témata, která ovlivňují skupiny lidí nebo společnost jako celek“.
Meta se straní politického obsahu už delší dobu – například v roce 2022 tvořila politika ve feedech lidí na Facebooku jen 3 % všeho obsahu. Mosseri v minulosti uvedl, že politický obsah nestojí za potíže a negativitu, která s ním jde ruku v ruce.