Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Jak se chránit před negativní energií?

Ať už jsi empath, nebo ne, tenhle článek je pro tebe. Poradím ti, jak si nebrat k tělu náladu druhých, jak vyčistit svůj domov od negativní energie a hlavně jak prioritizovat svůj inner peace.

Tenhle pocit známe asi všichni. Vstaneš s dobrou náladou, všechno jde hladce jako po másle, dokud nenarazíš na někoho, jehož den byl přesným opakem toho tvého. Často ti i nevědomky lidé, které během dne potkáš, předávají kousky svého negativního mindsetu. Ať už je to prodavač*ka v obchodě, učitel*ka, rodiče nebo kamarádi či kamarádky. Nalijme si čistého vína, tímhle člověkem jsme pravděpodobně pro někoho občas i my. A občas jsme tímto člověkem někdy i sami sobě.

Pojďme se tedy podívat na to, jaké praktiky ti mohou pomoci si zachovat svůj inner peace.

Začni u sebe

Celá ochrana před negativní energií začíná tak, že si uvědomíme její příznaky. Negativní energie často přichází v podobě spouštěčů, které aktivují pocity hněvu, strachu nebo úzkosti. Může se projevovat i fyzicky a způsobit migrénu nebo třeba žaludeční potíže. Zaměř se na reakce svého těla a mysli na ně při nepříjemných situacích, které ti běžně pokazí náladu. V poznámkách v telefonu nebo deníku si můžeš vést tabulku, ve které si přehledně poznačíš, co tvou náladu ovlivňuje nejintenzivněji a hlavně nejčastěji. Věnuj pozornost lidem, místům a situacím, které tě rozčilují a psychicky unavují.

Zdroj: @_ourmindfullive

Nastav si hranice

Když už budeš vědět, co ti spouští negativní náladu, můžeš si vytvořit plán, jak se těmto spouštěčům vyhnout, pokud je to možné, a připravit si strategie zvládání a obrnění se pro případy, kdy to nejde.

Chránit se před negativní energií znamená taky rozpoznat, kdy je třeba udělat krok zpět a načerpat síly. Nevyčítej si, když odejdeš ze společenské akce dřív, aby sis mohl*a dopřát self care. Udělej z péče o sebe svou prioritu.

Nastavit si zdravé hranice je snad tím nejdůležitějším bodem wellbeingu. Nejsi povinný*á být vždy k dispozici druhým na úkor svého vlastního blaha. Je v pořádku omezit čas strávený s lidmi, kteří tě vyčerpávají. Pokud máš v životě někoho, kdo si neustále jen stěžuje, máš právo mu říct, že si tím nechceš kazit náladu. To, že se odmítneš zapojit do konverzace, o které víš, že by ti neudělala dobře, z tebe nedělá špatného kamaráda, kamarádku, kolegu, kolegyni nebo člena či členku rodiny. Komunikuj tedy s tímto člověkem o tom, jaké pocity v tobě vyvolávají témata, o kterých mluví. Možná si ani neuvědomuje, že jeho slova mohou škodit a pomůže mu to také obrátit svůj mindset k pozitivnějšímu.:)

Používej afirmace a pozitivní vizualizace

Čím více se budeš soustředit na pozitiva, tím více jich budeš přitahovat do svého života. Ne vše je vždy pozitivní, ať už se snažíme sebevíc, ale to, že si začneš všímat hezkých maličkostí, a pokusíš se vidět kapku naděje i v nepříjemných situacích, ti prospěje.

Pro příklad: Ve škole tě čeká těžký test, ráno tedy vstaneš už s nervózní náladou a pořád si dokola říkáš „to nedam“. K čemu ti ale tenhle mindset pomůže? Naprosto k ničemu a jen sám*sama sebe ještě víc stresuješ. Říkej si tedy raději, že ho zvládneš a přej úspěch i svým spolužákům a spolužačkám. Delulu je vážně občas the solulu. Dodá ti to sebevědomí, nevyvoláš si bolest břicha a budeš motivovanější, že ho zvládneš! Může ti to pomoci i při samotném psaní testu, protože budeš mít čistší mysl a lépe se budeš soustředit.

Pamatuj ale, že je naprosto v pohodě prožívat i negativní emoce, protože jak už jsem řekla, ne vše je vždycky růžový. Tuhle metodu používej pouze při situacích, ve kterých si negativními afirmacemi (to nedám/to bude strašný/dneska vypadám otřesně) jen přivoláváš více negativních emocí. It's ok to not be 100 % ok a potlačovat svoje emoce, ať už jsou pozitivní, nebo negativní, je toxic a jen by se v tobě dál kupily.

Pozitivní vizualizace spočívá v představování si, že se ti splnila tvá přání, dosáhl*a jsi svých cílů a žiješ svůj vysněný život. Zahrnuje to vizualizaci konkrétních situací, úspěchů a pocitů spojených s dosažením těchto cílů. Posiluje se tím pozitivní mindset a sebevědomí. Vizualizaci také můžeš použít při vystavení nepříjemné situaci. Představ si, že jsi obklopen*a průhledným štítem, který brání průniku negativní energie druhých k tvému tělu. Představuj si ho jako tvou soukromou bublinu, do které se nemůže dostat žádná toxická energie.

Více o vizualizaci a afirmacích se dozvíš zde:

Co je to manifestace a jak na ni

by @elvihradilkova

Čím vyčistit svůj domov od negativní energie?

1. Vonné tyčinky a vykuřovadla

Nejčastěji používaným vykuřovadlem je bílá šalvěj, která má výrazně očišťující a regenerační účinky. K jemnější očistě se využívá vykuřovadlo palo santo. Dále je možné používat běžné vonné tyčinky či jiné směsi bylin.

2. Krystaly

Perfektní kameny na ochranu jsou turmalín, obsidián, onyx, šungit a tygří oko. Rozmísti je po pokoji nebo si třeba vytvoř svůj safe space koutek, do kterého umístíš všechny své witchy předměty a budeš v něm moci psát manifestace nebo meditovat.

Jak krystaly, manifestace a meditace pomáhají našemu mental health

by @elvihradilkova

3. Zvonky

Rychlý a jednoduchý způsob čištění prostoru od negativní energie je zvonění na zvonek. Zazvoň v každém rohu místnosti a u vstupních dvěří a představuj si, jak jeho vibrace odnáší pryč negativní energii.

4. Sůl

Do rohů pokojů nasyp malé množství soli, můžeš použít himalájskou, ale klidně i běžnou kuchyňskou. Po pár dnech ji zameť a vyhoď a představuj si, že spolu s ní vyhazuješ i negativní energii, kterou absorbovala.

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.