Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

#IamRemarkable and you are too. Iniciativa Google má za cíl povzbudit málo reprezentované skupiny

V pražském komunitním centru organizace Prague Pride bude příštích pár týdnů probíhat workshop #IamRemarkable. O co se jedná?

#IamRemarkable je celosvětová iniciativa, která vznikla v roce 2015 jako interní akce v Googlu. Od té doby se ale značně rozrostla a teď probíhá po celém světě. Celkem workshopem prošlo zhruba 400 tisíc lidí ve 170 zemích světa. Workshop se pořádá nejen ve firmách, ale i v komunitách podreprezentovaných skupin, jako je třeba komunita LGBTQ+.

Proto se FOMO vydalo v pondělí 9. ledna do komunitního centra v Praze, kde workshop #IamRemarkable probíhal pod vedením certifikované Google koučky Martiny Cílkové.

Co je cílem iniciativy?

Cílem workshopu je budovat sebedůvěru jedince a bořit předsudky společenského vnímání sebepropagace. Během 90minutového workshopu se naučíte důležitost sebepropagace ve vašem osobním a profesním životě a získáte nástroje na zlepšování této dovednosti.
Instagram Prague Pride

Není to vychloubání, pokud je to založené na faktech

Lidé, a v Česku především, mají často problém mluvit o svých úspěších. To ale může přinášet víc škody než užitku. Cílem workshopu je si uvědomit, že každý z nás je v něčem remarkable. Každý jsme si to mohli na workshopu vyzkoušet a všichni jsme odcházeli s mnohem lepším pocitem o sobě samém, než se kterým jsme tam přišli.

Ptáš se, k čemu je tohle uvědomění dobré? Především ti zvýší sebevědomí, což je velice důležité, aby ses jako člověk dokázal/a ve světě prosadit. Až se tě někdo na pohovoru do budoucí práce bude ptát, co jsou tvoje silné stránky a kvality, budeš mít připravený mentální seznam a nebudeš se bát ho vyslovit nahlas. Jeden z důvodů, proč se málo chválíme, je i ten, že to nedělá nikdo okolo nás. Je z toho takový začarovaný kruh. To se ale může změnit, začít s tím můžeš právě ty.

Bojíš se, že budeš znít jako sebestředný blbec, který se jenom vychloubá? To je přirozený strach, který máme všichni, ale pokud jsou tvoje úspěchy založené na faktech (například jsi vyhrál/a nějakou soutěž, dokončil/a důležitý projekt nebo někomu výrazně pomohl/a), tak se jedná o úspěchy, o kterých je potřeba slyšet. Ne vždycky za nás naše úspěchy mluví, což může vést i k tomu, že si je s námi lidé nespojí. Pokud se ti něco povedlo, vezmi si za to kredit. Je to tvůj úspěch, ten si zaslouží spotlight.

Problém minoritních skupin

Odbourávání strachu a předsudků může být velice osobní cesta a občas zdlouhavý a složitý proces, který ale ve výsledku bude prospěšný nejenom pro tebe, ale i celou naši společnost. Zvlášť pokud se jedná o málo reprezentované skupiny, jako je například LGBTQ+ komunita, ženy v převážně mužských prostředích, people of color nebo třeba lidi s handicapem.

Právě tyto skupiny mohou mít větší problém v rámci přivlastňování si vlastních úspěchů i kvůli diskriminaci. LGBT in Britain work report přichází s informací, že 18 % queer pracovníků se stalo terčem negativních poznámek, stejné procento lidí zažilo diskriminaci na základě jejich sexuální orientace při hledání práce a 35 % lidí svou orientaci v práci skrývá, protože mají z diskriminace strach. To jsme pouze u statistik, co se týče queer komunity. Nic z toho nemůže vytvářet zdravé pracovní prostředí, což nakonec neubližuje jenom minoritním komunitám, ale i byznysu, který je diskriminuje.

Gen Z je nejvíce queer generace v historii

by @yanhoechka

Jak se na workshop dostanu?

Je to easy. V komunitním centru Prague Pride je na letošek naplánováno celkem šest workshopů. Probíhají vždycky v pondělí od 18:00 a trvají zhruba 2 hodiny. Můžeš na ně přijít, i když nejsi součástí komunity, stačí se zaregistrovat.

Sleduj i událost na Facebooku, ať ti nic neunikne.

Termíny:

  • 9. ledna
  • 20. února 
  • 20. března
  • 24. dubna
  • 22. května
  • 12. července

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.