Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Gen Z nevadí AI influenceři a influencerky, zajímá se víc o jejich počet sledujících

Influencer marketing není žádnou novinkou, jeho spojení s umělou inteligencí ale ano. Podle nového reportu se k AI vytvořeným influencerům a influencerkám staví generace Z pozitivně a spíše než autenticita prodávajícího je zajímá jeho*její počet sledujících.

AI influenceři a influencerky se čím dál častěji stávají součástí marketingu

Influenceři a influencerky vytvoření pomocí umělé inteligence se stávají novým nástrojem marketingových strategií, podle průzkumu Influencer Marketing Hubu už je ve svých marketingových kampaních využilo téměř 60 procent dotazovaných profesionálů a profesionálek.

A není divu, na sociálních sítích totiž zaznamenávají uměle vytvořené osoby miliony sledujících. Jednou z nejznámějších AI influencerek je Miquela. Je jí 21 let, žije v Los Angeles a podporuje hnutí #BlackLivesMatter. Na Instagramu má 2,6 milionu sledujících a spolupracovala se značkami jako Prada nebo Calvin Klein.

Její AI kolegyní z Tokya je Imma. Na TikToku ji sleduje téměr půl milionu uživatelů.

Autenticita je pro Gen Z na žebříčku hodnot níže

Generace Z se na influencery a influencerky dívá jinak než předchozí generace. Zatímco starší generace kladou důraz na autenticitu a osobní hodnoty influencerů a influencerek, pro generaci Z je méně důležitá. Na autenticitě záleží jen 35 procentům dotazovaných. To se odráží také v náhledu na influencery a influencerky vytvořené pomocí umělé inteligence. Alespoň to tvrdí The 2024 Influencer Marketing Report společnosti Sprout Social.

Autenticita se přeceňuje. Influencery sledujeme ne proto, že bychom věřili v jejich autenticitu, ale proto, že nás baví nebo zajímají. Je to oboustranně výhodný vztah.
Melo Meacher-Jones, vedoucí sociálních sítí a influencerů v marketingové společnosti Accenture Song

TOP 10 brands podle influencer marketingu

@klara_polankova

Generaci Z zajímá spíše samotný brand nebo počet sledujících

Necelých 40 procent dotázaných uvedlo, že by se jim o značku, která influencery a influencerky vytvořené pomocí umělé inteligence využívá, zvýšil zájem. U generace Z toto číslo ještě stouplo na 46 porcent. Asi 37 procent dotazovaných pak uvedlo, že by to v nich vyvolalo ke značce nedůvěru. Téměř polovina dotazovaných považovala za důležité, kolik má daný subjekt sledujících.

První španělská AI modelka vydělává téměř čtvrt milionu korun měsíčně

Podle průzkumu téměř polovina spotřebitelů a spotřebitelek nakupuje na základě příspěvků influencera či influencerky. Toho se v marketingu rozhodl využít majitel španělské modelingové agentury The Clueless Rubén Cruz, když jeho firma neměla dostatek klientů. Uvědomil si, že neúspěch nestojí na něm. „Vytvořili jsme Aitanu, abychom si mohli vydělat na živobytí a nemuseli se spoléhat na skutečné lidi s velkým egem, kteří chtějí peníze jen za pózování," řekl Cruz. Aitana Lopez je 25letá modelka z Barcelony a Cruzově agentuře dokáže vydělat až čtvrt milionu korun měsíčně.

Francie zpřísní pravidla pro influencery, EU by se mohla inspirovat

@martinastrel

Co na influencerech a influencerkách zajímá různé generace?

Obsah, který nakupující nejvíce upoutá, se podle reportu liší především na základě věku. Generace Z se častěji zajímá o fitness, hry a životní styl, zatímco starší generace preferují filmy, televizi a sport. Kategoriemi, které jsou oblíbené napříč věkovými skupinami, jsou jídlo, nápoje a kosmetika. Při tvorbě Aitany se trendy ve společnosti řídili i její tvůrci. Aitana má růžové vlasy, miluje fitness a gaming. Její úspěch byla natolik velký, že agentura vytvořila další dvě AI modelky - Maiu a Liu.