I přestože je naše generace nejvzdělanější ohledně životního prostředí, máme podle nového průzkumu nejméně peněz na to, abychom mohli nakupovat udržitelné věci – obzvlášť fashion.
Podle nového výzkumu Untold Insights nemá Gen Z (a dokonce ani mileniálové) dostatek peněz na to, aby si mohla kupovat udržitelné produkty – z velké části módu. Informace je to logická, ale bohužel i smutná, jelikož se naše generace o životní prostředí velmi zajímá.
Výzkumu se účastnilo 1000 lidí ve věku 16–40 let z Velké Británie. 96 % uvedlo, že kvůli svým životním výdajům nejsou schopni dělat udržitelnější nákupy a 53 % uvedlo, že obecně upřednostňují levnější varianty. Není divu, ceny udržitelných značek nejen v oblasti módy jsou o mnoho vyšší než těch neudržitelných (když nepočítáme second hand možnosti).
Oproti mileniálům jsme dopadli líp v otázce fast fashion – 34 % tázaných Gen Z uvedlo, že fast fashion hodnotí pozitivně, oproti 47 % mileniálů.
Podle agentury 33 Seconds je Gen Z také výjimečná v tom, že dokázala ze zájmu o životní prostředí udělat mainstream. Co se dále fashion týče, 77 % tázaných nakupuje v second handech!
Udržitelné fashion brandy bohužel ve skříni většina naší generace (zatím) mít nebude, to ale neznamená, že jediná cesta je nakupovat fast fashion.
Minimalistický šatník outfit inspo:
Těmto výzkumům se věnovala společnost Earthtopia, která je velmi aktivní i na TikToku!