I přestože je naše generace nejvzdělanější ohledně životního prostředí, máme podle nového průzkumu nejméně peněz na to, abychom mohli nakupovat udržitelné věci – obzvlášť fashion.
Podle nového výzkumu Untold Insights nemá Gen Z (a dokonce ani mileniálové) dostatek peněz na to, aby si mohla kupovat udržitelné produkty – z velké části módu. Informace je to logická, ale bohužel i smutná, jelikož se naše generace o životní prostředí velmi zajímá.
Výzkumu se účastnilo 1000 lidí ve věku 16–40 let z Velké Británie. 96 % uvedlo, že kvůli svým životním výdajům nejsou schopni dělat udržitelnější nákupy a 53 % uvedlo, že obecně upřednostňují levnější varianty. Není divu, ceny udržitelných značek nejen v oblasti módy jsou o mnoho vyšší než těch neudržitelných (když nepočítáme second hand možnosti).
It’s vital, therefore, as this report indicates, that governments need to do more to level this playing field by imposing taxes on those companies that produce low-quality, plastic-heavy and energy-intensive products and, in turn, incentivize them to produce more affordable, sustainable alternatives.
Oproti mileniálům jsme dopadli líp v otázce fast fashion – 34 % tázaných Gen Z uvedlo, že fast fashion hodnotí pozitivně, oproti 47 % mileniálů.
Podle agentury 33 Seconds je Gen Z také výjimečná v tom, že dokázala ze zájmu o životní prostředí udělat mainstream. Co se dále fashion týče, 77 % tázaných nakupuje v second handech!
Udržitelné fashion brandy bohužel ve skříni většina naší generace (zatím) mít nebude, to ale neznamená, že jediná cesta je nakupovat fast fashion.
Minimalistický šatník outfit inspo:
Těmto výzkumům se věnovala společnost Earthtopia, která je velmi aktivní i na TikToku!