Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla
Zdroj: art by ST. FRANCIS ELEVATOR RIDE

Gen Z a mileniálové skočí na scam na Instagramu častěji než boomeři

Často si myslíme, že se na internetu musíme chránit před podvodníky, především v tomto ohledu myslíme na naše babičky a dědečky, popřípadě rodiče. Ze studie americké federální obchodní komise ale vyplývá, že například na scam na Instagramu mnohem častěji naletí zástupci Gen Z a mileniálů.

Sociální sítě jsou každodenní součástí našich životů – používáme je k tomu, abychom zůstali v kontaktu, našli nové přátele, nakupovali a bavili se. Data americké federální obchodní komise (FTC) ale ukazují, že internet je také stále častěji místem, kde dochází k okrádání lidí.

Více než jeden ze čtyř Američanů, kteří v roce 2021 přišli podvodem o peníze, uvedl, že vše začalo na sociálních sítích, a to buď reklamou, příspěvkem, nebo zprávou. Jenom ve Spojených státech amerických v roce 2021 nahlásilo podvodné jednání na internetu 95 tisíc lidí, kteří přišli dohromady o 770 milionů dolarů.

Bacha! Nevyhrál jsi fén, jenom tě chtěj obrat o prachy

by @kubakohout_

Zajímavé ale je, že lidé ve věku 18 až 39 let měli v roce 2021 více jak dvakrát vyšší šanci přijít o peníze než starší generace. Vypadá to tedy, že mezitím, co důchodci bojují s řetězovými e-maily, my mladí máme problém nepřijít o peníze.

Po investičních podvodech ukazují údaje FTC na milostné podvody jako na druhý nejziskovější typ scamu na sociálních sítích. Ztráty způsobené milostnými podvody se v posledních letech vyšplhaly na rekordní výši a velkým problémem jsou i v České republice.

Vše většinou začíná zdánlivě nevinnou žádostí o přátelství od cizince, po níž následují sladké řeči a pak nevyhnutelně žádost o peníze. Obětmi se ve většině případů pak stávají ženy, které pošlou peníze falešným lékařům nebo vojákům na údajných misích v zahraničí.

Nejčastěji však lidé nahlašují scam ohledně on-line nakupování. V téměř 70 % těchto událostí uživatelé sociálních sítí uvedli, že něco koupili obvykle poté, co viděli reklamu, zboží ale nikdy nedostali. Nejvíce podvodů, a to až 9 z 10, proběhne na Facebooku nebo Instagramu.

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.