Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Vše, co potřebuješ vědět o tom, proč je Matilda Djerf cancelled

Obvinění z šikany na pracovišti a fat-shamingu! To, že se ze švédské influencerky a podnikatelky Matildy Djerf ze dne na den stane internetem nenáviděná osoba, nebylo na naši 2024 bingo card.

To, že se z jedné z nejoblíbenějších influencerek stane přes noc terč kritiky jsme nejspíš nikdo nečekal. A to obzvlášť v případě Matildy Djerf, která se prezentuje svou přátelskou a hodnou povahou, a častokrát sama promlouvá o hejtu na internetu a potřebě být milý člověk.

„Nikdy jsem se nikoho více nebála” tvrdí bývalá zaměstnankyně

Sedmadvacetiletá influencerka a zakladatelka značky Djerf Avenue čelí obvinění ze šikany a z vytváření toxic prostředí ve své firmě Djerf Avenue, která se převážně soustředí na doplňky, oblečení a nyní i produkty na vlasy.

Švédské médium Aftonbladet vyslechlo 11 bývalých zaměstnankyň a zaměstnanců Djerf Avenue, kteří se svěřili se svými zkušenostmi ve firmě.

Denně se potýkali se stresem, psychickým ubližováním, toxickou atmosférou, nucenými přesčasy a dokonce i body shamingem.

Každý den v tom officu jsem zažívala psychický teror. Je to absolutně nejhorší pracoviště, kde jsem kdy byla.
Jedno z vyjádření zaměstnankyň Djerf Avenue

Jedna ze zaměstnankyň prozradila, že po jednom z focení si Matilda prohlížela fotky a odmítala sdílet snímky plus-size modelky, protože podle ní vypadala žena „tlustě”. To vše i přes to, že se Djerf Avenue prezentuje jako velice inkluzivní značka.

To stále bohužel není vše. Třešničku na dortu tomu dodala informace o tom, že Matilda má svůj vlastní záchod, který může používat jen ona a její oblíbené zaměstnankyně. Situace s toaletou vybublala dokonce do bodu, kdy Matilda donutila svého zaměstnance záchod umýt, když si myslela, že ho použil někdo, „kdo by neměl”.

Slečny byly několikrát v pozici, kdy na ně Matilda měla řvát před celým officem a nazývat je „neschopné a hloupé”.

Přesto se některé odvážily jít za HR a situaci nahlásit. Tam jim bylo řečeno, že takto to ve firmě funguje už dlouho a nejspíše se nic nezmění. Když se Matilda měla o jednom z „nahlášení” na HR dozvědět, zvolila si danou dívku ignorovat a přestala ji zdravit či s ní komunikovat. Pro Matildu dívka jednoduše neexistovala.

Spoustu lidí prohlásilo, že se jim rozjely úzkosti a panické ataky, častokrát je k slzám dohnala Matilda přímo na pracovišti. Údajně se bály chodit do práce.

Také se k nim Matilda začala chovat jinak, pokud nebyly ochotné pracovat přes časy. Ty, co nechtěly, byly automaticky řazeny do „low rank” řad a následně se s nimi tak jednalo.

Vyjádření Matildy

Kritiku, která se na mě snesla, beru velmi vážně a chci jasně říct, že bezpečné a respektující pracovní prostředí je pro mě jako pro člověka i jako pro zakladatelku Djerf Avenue zásadní.

Pokud se někdo ze zaměstnanců cítil kvůli mému jednání špatně nebo nedostatečně ve své roli, je mi to upřímně líto a omlouvám se za to. Nikdy nebylo mým záměrem přispívat k pracovnímu prostředí, které by někoho negativně ovlivňovalo, a je mi líto, že existují zaměstnanci, kteří mají takové zkušenosti.

Myslím si však, že je cenné, že se na to upozorňuje, protože to mně i společnosti Djerf Avenue dává příležitost rozvíjet se a stávat se lepšími.
– vyjádření Matildy k situaci pro magazín Aftonbladet.

Dle Švédských sledujících je Matilda ve Švédsku už delší dobu cancelled, právě z těchto důvodů. Toto je poprvé, co se informace dostávají i do světa.

Not The First Drama?

Není to ale poprvé, co se s jejím jménem řeší nějaká kauza. Matilda už jeden skandál měla, a to kvůli tomu, že obviňovala menší TikTok tvůrce za kopírování její značky. 👇

Matilda Djerf nahlašuje micro influencery za údajné kopírování jejího brandu

@adelakutilova

Matilda byla také obviněna z kopírování prací malých návrhářů. Kritizovány byly i ceny oblečení. Velká část jejího stylu je určena mladým ženám a velká většina z nich měla pocit, že cenová dostupnost neodpovídá její cílové skupině (dívky a ženy středoškolského a vysokoškolského věku).

To bylo zpochybněno zejména tehdy, když byly její „top kousky” vyrobeny z polyesterového materiálu a nejmenovaných látek z Turecka.

Unpaid Labour

Společnost navíc údajně nezaplatila modelky při New York Fashion weeku. Jejich první show v NYC byla zaměřená na inkluzivitu a několik modelek mělo i handicap či tělesné postižení. Většina z nich přiletěla na show z různých koutů světa, přičemž údajně Matilda nikdy nezmínila částku, kterou jim vyplatí. Poté musely všechny podepsat NDA (non-disclosure agreement) a peníze nikdy neobdržely.

+

Martina Střelecká a Adéla Kutilová

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.