Jsme zpět s trochou módní historie značek, které si prošly vzestupy a pády a teď opět získávají na popularitě.
Pokud víš alespoň něco o značce Ed Hardy, ani brand Von Dutch ti nebude cizí. Působil v něm totiž stejný návrhář Christian Audigier a brand je ikonou 2000s. Von Dutch dvoutisícovkám dominovala a funguje i dnes, takže si jejich produkty můžeš pořád zakoupit.
První zmínky jsou z roku 1999, konkrétně z Los Angeles. Značka je pojmenovaná po muži jménem Kenneth Howard, jehož přezdívkou je právě Von Dutch. Kenneth je legenda americké kultury, který má na starosti vznik Kustom Kulture.
Tento mladý mechanik a umělec v patnácti letech začal ručně malovat motivy hlavně na motorky – mezi jeho nejznámější dílo patří tzv. „flying eye“. Tento a mnoho jeho dalších motivů, které maloval, se dodnes objevují právě na oblečení.
Jako většina těchto značek z počátku 2000s si i Von Dutch prožila svůj rychlý vzestup, ale i úpadek. Rapidní nárůst na popularitě získala hlavně v roce 2003, pod vedením již zmíněného návrháře Christiana Audigiera.
Jedněmi z největších propagátorů této značky z řad celebrit byli Britney Spears a Justin Timberlake. Největší boom pro značku způsobila informace o jejich oficiálním rozchodu, kdy na sobě oba měli Von Dutch trucker hats. Další celebrity se pak podíleli na nošení této značky, třeba Paris Hilton, Beyoncé, Lindsay Lohan nebo Aston Kutcher.
Zhruba od května 2004 začala značka pomalu upadat. Objevovalo se hodně padělků a do oběhu se dostal dopis, který napsal Howard, kde se pozitivně vyjadřuje k anisemitismu a rasismu. To Von Dutch pochopitelně ubralo na popularitě. Značka pak byla přejmenována na Von Douche a Audigier ji v roce 2007 opustil.
Značka je v této době opět na výsluní a mnoho lidí ji opět vyhledává a kupuje. Jedna z věcí, která to mohla zapříčinit, se stala v roce 2016, kdy Von Dutch oblečení začala nosit Kylie Jenner.
.