Od krému CeraVe přes olej na rty Dior až po fén Dyson. Fráze „TikTok made me buy it“ dostává v roce 2022 nový rozměr a nikdy nebyla tak trefná.
Podle údajů agentury Ubiquitous zabývající se influencer marketingem spadá ze stovky nejvirálnějších produktů na TikToku celých 46 produktů do kategorie beauty. Už tedy není pochyb o tom, že pro kosmetické značky je právě TikTok jednou z nejdůležitějších platforem, kde se skutečně vyplatí investovat do reklamy.
„Ukázalo se, že je TikTok skvělým nástrojem, který marketéři potřebovali k tomu, aby mohli napodobit Word of Mouth marketing a zvýšit povědomí o produktu přirozenou cestou. Když totiž vidíte svého oblíbeného tvůrce, jak si chválí nějaký produkt nebo službu, má to na vás stejný vliv jako doporučení od kamarádky,“ vysvětluje Anna Siler, marketingová ředitelka Ubiquitous. To vede k okamžitému zvýšenému prodeji a dělá z nejsledovanějších TikTokerů žádané ambasadory, což je konverze, kterou marketéři dosud nemohli příliš efektivně monitorovat.
Snem každého zakladatele je dnes pochopitelně vytvořit virální video kontent, díky kterému se produkt stane přes noc hitem. Stalo se tak například v případě glitterového spreje na vlasy z řetězce Claire’s. Firma zaznamenala 400% nárůst ve vyhledávání značky na Googlu během pouhých několika dnů.
Na první pohled by se ti možná mohlo zdát, že na TikToku jsou trendy pouze cenově dostupné produkty, jako je krém CeraVe nebo peeling The Ordinary, což je poloviční pravda. Vzhledem k tomu, že aplikaci dominují špičkové high-tech gadgety, jako je NuFace Trinity Facial Toning Device (370 eur), který je určený ke stimulaci obličejových svalů za pomoci elektrických mikroproudů, konturovací pero Charlotte Tilbury Hollywood Contour Wand (33 eur) nebo niche parfém Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 (215 eur), nemůže být o budget-friendly vychytávkách žádná řeč.
Přestože výrobce vysavačů, čističek vzduchu a především kultovního fénu Dyson nemá účet na TikToku, multifunkční styler Dyson Airwrap se suverénně umístil na první příčce coby nejvirálnější produkt všech dob, přičemž videa s označením #Dyson dosud nasbírala více než dvě miliardy zhlédnutí. Mezi top desítku se také umístil olej na rty Dior, exfoliační toner s kyselinou salicylovou Paula’s Choice nebo zklidňující krém francouzské lékárenské značky La Roche-Posay. Pořadí bylo sestaveno na základě analýzy nejčastěji zmiňovaných kosmetických produktů v novinových článcích a časopisech od roku 2019. Společnost Ubiquitous poté porovnala zájem o ně na Googlu s daty, kdy začaly být trendy na TikToku.
Fun fact: Průměrná cena virálního produktu se od roku 2019 zvedla o neuvěřitelných 1340 % – a to z 10 eur na 134 eur v roce 2022.
Podívej se na seznam 10 nejvirálnějších beauty produktů z TikToku a dej mi vědět, jestli jsi nějaký z nich vyzkoušel/a. Přiznám se, že mám skóre 7 z 10. Ooops!