Ze slavné seznamovací aplikace, která pomohla spojit nespočet párů, se stává místo, kde hookup culture není sprosté slovo, a spíš než partnerský vztah si tam člověk najde sex na jednu noc. Nový CEO chce pověst Tinderu změnit a pomoct Gen Z najít si díky platformě pravou lásku.
Spencer Rascoff je americký podnikatel a obchodník, který stál za vznikem firmy Zillow, což je společnost a platforma, která obchoduje s nemovitostmi. Rascoff pomáhá lidem najít si bydlení a jeho další misí je pomoci jim najít i lásku. Jak to chce udělat?
Seznamovací aplikace Tinder spadá pod společnost Match Group, která stojí i za aplikacemi Hinge nebo OkCupid. Platforma v posledních letech pociťuje znatelný úpadek zájemců a zájemkyň o online seznamky - podle zprávy britského regulačního úřadu Ofcom z listopadu 2024 ztratil Tinder ve Spojeném království 600 000 uživatelů od roku 2023. Tento pokles je částečně připisován změněným návykům generace Z, která upřednostňuje osobní setkání před online seznamováním.
Průzkum od Forbes Health zase přišel na to, že až 79 % Gen Z uživatelstva pociťuje na seznamovacích aplikacích pocit vyhoření. Nový CEO si ale myslí, že díky konkrétním funkcím se dá uspokojit i nedůvěřivého mladého zákazníka či zákaznici.
Věří, že inovace je klíč pro spokojenost. S novými updaty a funkcemi by se měla aplikace lidem snadněji a pohodlněji používat.
„Generace Z, tudíž lidé okolo 18-28 let, nejsou tolik na úlety. Nepijí tolik alkoholu a nemají tolik sexu.“
Přirovnává to k Netflixu, který na začátku neměl žádné Netflix Original Shows, ale postupem času začal zlepšovat nabídky a posunul kapacitu na vyšší level. Tudíž nám nevadilo si připlácet čím dál tím víc a víc peněz za kvalitní služby.
Nejspíš tím chce říct, že i přestože Tinder více přizpůsobí pro Gen Z a další uživatelstvo, budeme si za to muset připlatit. Ale bude se nám to líbit tak moc, že s tím nebudeme mít problém. Máme ale chuť si platit za matchmakers ve formě aplikací?
Z jeho úst padlo, že se Tinder potřebuje rozvíjet a přicházet s novinkami. Podle něj je na Gen Z uživatelstvo až moc cringe swipovat na seznamkách a potřebují více prohloubit IRL zážitky. Chce, aby na nás nebyl vyvíjen tlak a chce v nás rozvíjet zájem a důvěru v dating apps.
Ví, že nátlak a jistá pressure na generaci Z neplatí, proto chce využívat nenásilné a smysluplné způsoby k seznamovaní. Například s využitím AI chce své uživatelstvo chránit od neslušných a nechtěných lidí v aplikaci.
„Koukat na fotky a soudit, je pro spoustu gen Z uživatelů cringe. Cítí se blbě, když musí říct palec nahoru nebo palec dolů.“
Vidí nás jako generaci, která si prošla velkou samotou v době covidu. Nezažila velké životní momenty a hlavně chvíle k seznámení jako například plesy, diskotéky nebo jiné společenské akce. Cítí, že jsme stále na telefonech, i když nemusíme být vždy online a hlavně vidí, že toužíme po opravdových spojeních jako známe z filmů, na které jsme se v karanténě nepřetržitě dívali.
Rascoff nabízí nové funkce jako Double Date, kdy budeš moct s partnerstvem pozvat na rande jiný pár. Schůzky by tak měly být uvolněnější a lidé by se měli cítit bezpečněji, když mají vedle sebe někoho známého.
Dalším dodatkem by měla být funkce Are you sure?, což by mělo být oznámení, které přijde osobě, co má v plánu poslat nevhodnou zprávu. Neslušnost by měla hodnotit umělá inteligence, která po vyhodnocení uživateli pošle oznámení s nabídkou si rozmyslet, co chce napsat.
„Mužům bych doporučil, aby byli více milí a zdvořilí a menší prasata.“
Rascoff rozhodně přemýšlí o Tinderu jako o produktu, který chce inovovat a posouvat dál. Chce přijít na funkce, které mladé obecenstvo bude lákat na seznamkách objevovat. Dokáže však z obrazu Tinderu vymazat stigma a přesvědčí generaci Z, že na internetu opravdu najdou lásku?
Zdroje: The Wall Street Journal, 360 Magazine, New York Post, The Guardian, Forbes