TikTokem se šíří nový trend, který obrací naruby všechny zákony influencerství. Deinfluencing nově radí lidem, co si rozhodně nekupovat.
Místo toho, aby tlačili svými videi na diváky, aby nakupovali určité produkty, radí jim, co nekupovat. Deinfluenceři přinášejí střízlivou realitu tím, že sdílejí nezkreslené názory na oblíbené kosmetické produkty. Ono totiž zkrátka není všechno zlato, co se třpytí.
Jak už popsal portál highsnobiety, pod hashtagem #deinfluencing, který nasbíral více než 90 milionů zhlédnutí, můžeš najít množství videí, která vyvracejí humbuk kolem některých nejchválenějších produktů na TikToku, od konkrétního oleje na rty, různé krémy až po přípravky na vlasy.
Deinfluencerka s nickem @basicofcourse v jednom ze svých videí říká: „Obecně si myslím, že nepotřebujete, aby vám někdo, kdo vypadá jako já, na TikToku říkal, že něco, o čem jste před půlminutou neslyšeli, je něco, co nutně potřebujete.“
Nový trend deinfluencerství nám ukazuje určitou změnu v hodnotách u mladší generace, co se nákupů týče. Uživatelé TikToku se ještě před pár měsíci vrhali po každém z produktů, který jim influenceři na síti doporučili. Zdá se ale, že už začínají být unaveni z jejich přívalu.
Deinfluencering pravděpodobně příliš neohrozí fenomén virálních produktů na sociálních sítích, i tak nám ale dává možnost zamyslet se nad tím, jestli vlastně opravdu potřebujeme všechno, co někde zahlédneme a je nám doporučeno.