Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Shein vzal influencery do falešné továrny, aby vyvrátil tvrzení o pracovních podmínkách

Ve snaze obrátit vnímání a svou image vzala fast fashion firma americké influencery do „továrny“ v Číně, trip se stal virálním, ale ne z těch důvodů, které by si Shein přál.

Shein je známý jako vrchol veškeré rychlé módy a jeden z největších znečišťovatelů naší planety. Kromě ekologické problematiky čelí mnoha kontroverzím od vykrádání designů menších indie návrhářů, po porušování pracovních legislativ. Dvě z čínských továren Sheinu byly dle vyšetřování pokutovány za to, že nutily své zaměstnance pracovat 13,5 hodiny denně a platili jim 1 cent za dokončený kousek oblečení.

Ve snaze napravit svou image vzal nyní Shein americké influencery na výlet do továrny v Číně, aby ukázal, jak to v ní „doopravdy“ vypadá. A video od influencerky @itsdanidmc se na TikToku stalo rychle virálním, and not for the good reasons.

Ve videu, ve kterém se prochází po luxusní polorobotické továrně (daleko od reality tzv. sweat shopů) a které je nyní smazané z jejího profilu, @itsdanidmc říká: „V USA nás krmí určitým narativem o Sheinu.“ Samu sebe ifluencerka označuje za „nezávislou myslitelku, která chce mít fakta a vidět vše na vlastní oči.“

Další influencerka @itsdestene_ ve svém videu popisuje i údajné pracovníky: „Čekala jsem, že to bude plné lidí, co tam otročí, ale byla jsem příjemně překvapená, že je tam plno robotiky... Upřímně všichni vypadali, že normálně pracují, v klidu seděli a ani se nepotili.“ A podobně utopicky se vyjadřovali i další influenceři.

zdroj: TikTok

Po nečekané míře kritiky se k ní primárně Dani začala vyjadřovat. Natočila 7minutové video na Instagram, ve kterém říká, že se přidala na trip od Sheinu, aby mohla zjistit, jak to je ohledně drbů o této firmě. V dalším již smazaném postu však píše: „Shein dělá, co může, aby nám nejen ukázal veškerou pravdu, ale také se pokoušel zlepšovat vše, co je v jeho silách.“

zdroj: Mashable

Hlavním terčem pozornosti se tu však místo firmy bohužel stala právě influencerka Dani Carbonari díky svým opakovaným tvrzením, které si neustále protiřečí. Například nejprve řekla, že jí dobře zaplatili, a poté, že jí za trip neplatili vůbec. Zároveň tvrdila, že byla vůči Sheinu sama skeptická, ale po schůzce s čínskými politiky jí mnohé bylo vysvětleno.

zdroj: Fortune

Faktem ale zůstává, že tahle PR katastrofa a influencerská propaganda rozhodně nepomůže Sheinu na cestě za rebrandingem ve značku, která se chová adekvátně ke svému prostředí i svým zaměstnancům.

Zdroj: Tech Crunch, TikTok, Fortune

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.