Ve snaze obrátit vnímání a svou image vzala fast fashion firma americké influencery do „továrny“ v Číně, trip se stal virálním, ale ne z těch důvodů, které by si Shein přál.
Shein je známý jako vrchol veškeré rychlé módy a jeden z největších znečišťovatelů naší planety. Kromě ekologické problematiky čelí mnoha kontroverzím od vykrádání designů menších indie návrhářů, po porušování pracovních legislativ. Dvě z čínských továren Sheinu byly dle vyšetřování pokutovány za to, že nutily své zaměstnance pracovat 13,5 hodiny denně a platili jim 1 cent za dokončený kousek oblečení.
Ve snaze napravit svou image vzal nyní Shein americké influencery na výlet do továrny v Číně, aby ukázal, jak to v ní „doopravdy“ vypadá. A video od influencerky @itsdanidmc se na TikToku stalo rychle virálním, and not for the good reasons.
Ve videu, ve kterém se prochází po luxusní polorobotické továrně (daleko od reality tzv. sweat shopů) a které je nyní smazané z jejího profilu, @itsdanidmc říká: „V USA nás krmí určitým narativem o Sheinu.“ Samu sebe ifluencerka označuje za „nezávislou myslitelku, která chce mít fakta a vidět vše na vlastní oči.“
Další influencerka @itsdestene_ ve svém videu popisuje i údajné pracovníky: „Čekala jsem, že to bude plné lidí, co tam otročí, ale byla jsem příjemně překvapená, že je tam plno robotiky... Upřímně všichni vypadali, že normálně pracují, v klidu seděli a ani se nepotili.“ A podobně utopicky se vyjadřovali i další influenceři.
Po nečekané míře kritiky se k ní primárně Dani začala vyjadřovat. Natočila 7minutové video na Instagram, ve kterém říká, že se přidala na trip od Sheinu, aby mohla zjistit, jak to je ohledně drbů o této firmě. V dalším již smazaném postu však píše: „Shein dělá, co může, aby nám nejen ukázal veškerou pravdu, ale také se pokoušel zlepšovat vše, co je v jeho silách.“
Hlavním terčem pozornosti se tu však místo firmy bohužel stala právě influencerka Dani Carbonari díky svým opakovaným tvrzením, které si neustále protiřečí. Například nejprve řekla, že jí dobře zaplatili, a poté, že jí za trip neplatili vůbec. Zároveň tvrdila, že byla vůči Sheinu sama skeptická, ale po schůzce s čínskými politiky jí mnohé bylo vysvětleno.
Faktem ale zůstává, že tahle PR katastrofa a influencerská propaganda rozhodně nepomůže Sheinu na cestě za rebrandingem ve značku, která se chová adekvátně ke svému prostředí i svým zaměstnancům.
Zdroj: Tech Crunch, TikTok, Fortune