Recenze: pixarovské emoce hituje puberta v Inside Out 2

I do českých kin konečně zamířil nejvýdělečnější film letošního roku, Inside Out 2. Jaký je a jak se vyrovná jedničce? Dozvíš se v recenzi.

Trvalo to 9 let, a v Česku o měsíc déle, ale Inside Out 2 je konečně v kinech! A novinka od legendárního studia Pixar si svou práci rozhodně neulehčuje. Třináctiletá Riley a její emoce v hlavě se totiž posouvají z dětství do puberty a Pixar se tak snaží ukázat, co se v našich hlavách děje během dospívání. To znamená hlavně nové emoce, a tak se ke známé pětici přidávají Anxiety, Embarrassment, Envy a Ennui (neboli nuda francouzsky).

Poslední projekty Pixaru nebudily až takové nadšení jako dříve, hlavně prequel k Toy Story, Lightyear, nebo film Turning Red, ale Inside Out 2 je rozhodně worthy navázáním na jedničku. Dokáže ve stejné míře pobavit, ale i dojmout. Sice se ubírá dost klasickou cestou pokračování jako třeba Cars 2, kdy v sequelu představuje záporáka, kterým tu je Anxiety, která převezme kontrolu nad Riley. Ale umí klasickou storyline dobře zahalit do svého komplikovaného světa uvnitř Rileyiny hlavy.

Fotka z filmu Inside Out 2 (2024) - zdroj: Pixar Animation Studios

Problémem už tak není jen zvládání Sadness, ale všech nových emocí a kontroly nad Riley, která se jako všichni puberťáci vymyká kontrole. Musím říct, že mě mrzelo, že se v českých kinech na film nedá podívat v originále, protože Maya Hawke jako Anxiety je podle traileru výborná a při svém castingu přes Zoom call prý režiséra Kelseyho Manna rozbrečela. Ale i český dabing je velmi kvalitní.

Celkově určitě nebudeš litovat, když skočíš do kina, ať je ti 10, 15 nebo 25. Naopak si myslím, že starší diváci a divačky více docení komplexnost toho, co se tu snaží Pixar předvést, například vyobrazení panické ataky, tak aby byla pochopitelná i pro děti.