Recenze: nová Malá mořská víla – Disney standard s okouzlující herečkou

Vody internetu rozdmýchal casting Halle Bailey ještě před samým natáčením. Pro roli Ariel se však podle mě zkrátka narodila a je to nejlepší, co může nové převyprávění nabídnout.

Z hromady animovaných disneyovských filmů se v moderním hraném převyprávění dostala řada i na Malou mořskou vílu, která se na plátna poprvé podívala v roce 1989. Příběh vychází z původní dánské pohádky Hanse Christiana Andersena, ale Disney si ho zásadně upravil pro amerického dětského diváka. Novou adaptaci má na svědomí muzikálový režisér Rob Marshall a rovnou nutno říci, že udržet pomyslný Disney standard se mu daří. Oproti Popelce nebo Krásce a zvířeti už neprochází příběhově žádnou zásadní modernizací, protože ve svém jádru je zcela nadčasový.

Nejvíce diskutované bylo obsazení seriálové herečky a zpěvačky Halle Bailey (nepleť si s Halle Berry!), která je ale zásadním důvodem, proč Malá mořská víla funguje. Pro roli Ariel se zkrátka narodila a hraje ji naprosto magickým způsobem. Její um vyniká hlavně ve scénách, kdy přijde o hlas. Pěvecky pak zcela převyšuje původní nahrávky z animované verze, hlavně je to patrné v songu Part Of Your World.

zdroj: Disney

Velmi zdařilý je i casting ostatních postav, chemie mezi Ariel a princem Erikem je naprosto hmatatelná a jejich romantickou storyline jim prostě chceš věřit. Kromě toho se vyvedlo i ztvárnění animovaných zvířat z podmořského světa, kterým vdechují život skrze voice acting Daveed Diggs, Awkwafina a Jacob Tremblay. Tyto postavy navíc mají nové charakterové vlastnosti, které je dělají o dost vtipnějšími a samostatnějšími. A opomenout se nemůže ani "big bad" Uršula, kterou si střihla komička Melissa McCarthy v perfektním balancu záporného a humorného.

zdroj: Disney

Vyšel trailer nové Malé mořské víly, reakce dětí obletěly svět

@markysuch

Pokud by se reimaginaci tohoto příběhu ale dalo něco vytknout, jsou to vizuály a hlavně nepříliš originální podmořský svět. Pokud jsi viděl/a Black Panther: Wakanda Forever, Aquaman nebo Avatar: The Way of Water, tak bude svět Malé mořské víly působit jako natáčený v akvárku plném jedovatě barevných korálů, které působí jako plastové atrapy. Alespoň v tmavějších scénách se filmu daří působit realisticky.

zdroj: Disney

Overall je to však velmi příjemný filmový zážitek pro děti a dospělé, který dělá nutné změny pro to, aby fungoval i ve 21. století, a zároveň ctí originální materiál i předcházející adaptace. V kině se určitě nudit nebudeš.