Novinka legendárního režiséra Martina Scorsese táhne na Leonarda DiCapria a Roberta De Nira, ale u plátna vás uková hlavně příběhem o vyvražďování osedžských Indiánů.
I v 80. letech Martin Scorsese patří k režisérům, kteří jsou v Hollywoodu prakticky bez přešlapů a nadchne obecenstvo vším, co natočí. Na příští rok chystá životopisný film o Theodoru Rooseveltovi, kde si opět zahraje Leonardo DiCaprio. Tentokrát se ale zaměříme na jeho novinku Killers of the Flower Moon, kde opět pracuje s DiCapriem a Robertem De Nirem. Od posledního kousku u Netflixu tu Scorsese utekl k Apple TV+, které mu na film dalo budget 200 milionů USD. A právě peníze jsou na tomto velkovýpravném eposu opravdu vidět.
Film je adaptací stejnojmenné knihy vycházející z reálného příběhu záhadných úmrtí osedžských Indiánů, kteří měli na území své rezervace vzácné naleziště ropy. DiCaprio hraje muže, který si na radu svého strýce vypočítavě vezme jednu z oseždských Indiánek, jenž hraje nový objev Scorseseho, Lily Gladstone. Ta je podle mě herecky hlavním tahákem a je možné, že její kariéra naskočí po tomto stejně jako Margot Robbie po The Wolf of Wall Street. DiCapria uvidíte asi v jeho nehloupější roli, podává svůj zlatý standard a stejně tak neúnavný DeNiro.
I když stopáž 3 hodiny 20 minut může působit děsivě, nakonec tomu tak není. Scorsese tu velkolepě rozvádí příběh mnoha generací a rodin postav, který je zapletený a rozvětvený asi tak jako mnohé ruské romány. Ale divák se v nich rozhodně neztrácí a stále je držen v šoku a nepříjemném pocitu, když sledujte osudy indiánských postav.
Občas sice působí jako Goodfellas nebo jiná Scorseseho gangsterovka na ranči, ale v mnohém působí nově a čerstvě, hlavně díky osobnímu a respektujícímu přístupu k této tragédii a většímu prostoru pro ženské postavy. Není to nejlepší kousek tohoto režiséra, ale bavil mě více než jeho poslední The Irishman a za zhlédnutí stojí bez debat.