Recenze: A Good Girl's Guide to Murder - letní mystery seriál s plno twisty, ale pomalým tempem

Seriálová adaptace stejnojmenné teen mystery knihy od Holly Jackson s hvězdou ze seriálu Wednesday je na Netflixu. Je to další letní binge-worthy seriál?

Emma Myers, kterou můžeš dobře znát ze seriálového hitu Wednesday, si v novém seriálu od Netflixu a BBC střihla svoji první hlavní roli. A Good Girl's Guide to Murder je adaptací stejnojmenné knížky od spisovatelky Holly Jackson, ve které hlavní postava teenagerky Pip vezme do vlastních rukou vyšetřování vraždy své spolužačky Andie Bell. A to i přesto, že byla vražda uzavřená sebevraždou Andiina přítele. Toto vysvětlení ale Pip připadá nedostatečné a dostává se tak do pozice detektiva.

Myers je v celém seriálu asi jediným známým jménem a scénář jí dává dost prostoru na to zazářit a získat si srdce dalších fanoušků a fanynek. Já jsem nečetl předlohu, ale z reakcí se dá vyčíst, že se seriál primárně drží knižního příběhu a něco málo mění, ale své původní fans rozděluje stylem love it or hate it.

Asha Banks, Yali Topol Margalith, Emma Myers, Zain Iqbal a Jude Collie v seriálu A Good Girl's Guide to Murder (2024) - zdroj: Netflix

Hlavní problém je to, že jak je vykreslená hlavní postava Pip, je zajímavější, než všechny twists and turns celého seriálu. Ze zbytku příběhu a postav se nějak nedaří vykřesat život a jakékoliv odhalené tajemství v divákovi*divačce nevyvolává velkou reakci. Po první epizodě všechny postavy upadají do pozadí a je to jenom Pip show, což je fajn, ale pokud čekáš fun teen mysteriózní seriál jako Pretty Little Liars, toho se ti bohužel nedostane.

Emma Myers v seriálu A Good Girl's Guide to Murder (2024) - zdroj: Netflix

Seriál si hezky odjede svou hlavní dějovou linku a scenáristicky je fakt chytré, že ho sestříhali na 6 epizod po 50 minutách, než klasických 8-10 dílů, jaké mívají netflixovské minisérie. Díky tomu A Good Girl's Guide to Murder rychle uteče, než tě začne nudit, ale že by v divákovi*divačce zanechal nějakou stopu po dokoukání? To se říct bohužel nedá.

Právě běží v kinech:

Recenze: Vlny - Jiří Mádl vrací naději v české historické filmy

@honza_vhrlk