Prada kavárna v Miláně nebo nová kavárna Zary v Barceloně. Mnoho módních značek otevírá kavárny pro své zákazníky a zákaznice, ať už se podíváme na Prada kavárnu v Miláně nebo novou kavárnu značky Zara v Barceloně. Jde o pouhý marketingový tah, nebo o nový trend, který bude standardem módního světa?
Možná už víš, že v Miláně má Prada kavárnu, která se stala jedním z přání na bucket listech snad všech fashion lovers. A nejen ta, v posledních letech tenhle trend otevírání kaváren slavných módních značek stále narůstá.
Prada v Miláně, LV v Paříži nebo už proslavené kavárny od Ralpha Laurena. Byla to hlavně výsada prémiových a luxusních značek, teď se ale trend dostává i k těm levnějším a dostupnějším značkám.
Příkladem jsou fast fashion značky jako třeba H&M v Berlíně, které otevřelo butikovou prodejnu, kde je kromě kavárny i zahrada na pořádání eventů či jógových sessions. Velký hype měla také nedávno otevřená Zara kavárna v Barceloně.
Když vyrážíš s kamarádkami na nákupy, tak kafíčko, matcha nebo něco dobrého na zub je téměř samozřejmost. Sweet treat je v generaci Z velká věc a kavárenská kultura se každý den proměňuje, už to není jen o kávě a něčem sladkém - je to o rituálu a pocitu. Marketing značek se tím inspiruje a přizpůsobuje se tomu.
Jde o vytvoření prostoru, který souzní se životním stylem, který brandy prezentují. Vytváří to komunitu a užší vztah mezi brandy i zákazníky a zákaznicemi, protože kde jinde se člověk bude cítit lépe než mezi lidmi, kteří mají rádi stejné věci?
Jídlo a móda jsou čím dál tím více spojované hlavně v rámci kampaní - vzpomeň si třeba na Jaquemus nebo Rhode a jejich kampaně, fotky a reklamy.
Tohle je podobný případ, jedná se totiž o oslovení zákazníků novým způsobem - brand nebo obchod nabízí další možnost, jak se stát členem a ne jen zákazníkem, lidé totiž velmi rádi někam patří. Kluby i spolky jsou ve velké oblibě, hlavně po covidové době.
Je to předávání malého luxusu svým zákazníkům, vytvoření dalšího důvodu provedení nákupu a trávení času v daném obchodě. Vytváří to reklamu zadarmo - kavárny odráží ducha a vibe daného obchodu a v době sociálních sítí se tak lehce tvoří user content - lidé na svých profilech sdílejí fotky a videa z daného místa.
Tenhle trend se bude nejspíš rozrůstat a krom kaváren v obchodech můžeme očekávat fun pop-ups na plážích nebo ve městech a moc doufám, že i v naší zemi dojde k takovým změnám a akcím.
Zdroje : Forbes, Madridsecreto, BOF