Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Pracovníci dodavatelů značek Dior a Armani pracovali v otřesných podmínkách, kabelky se přitom prodávají až za padesátinásobek. Ustojí luxusní značky nedávná obvinění?

Na povrch vyšly informace o nevyhovujících pracovních podmínkách pracovníků dodavatelů pro značky Dior a Armani v Itálii a odhalila se také reálná výrobní cena kabelek. Lidé se bouří a začínají bojkotovat nákup u těchto luxusních značek. Jak velký dopad to na ně bude mít?

Módní domy Dior a Armani čelí nemalým problémům, které vyšly nedávno na povrch. Na základě policejního vyšetřování v Itálii se zjistilo, že pracovníci dodavatelských firem pro zmíněné značky pracují ve velmi nevyhovujících podmínkách, dostávají mizerně zaplaceno a v dílnách například přespávají (it's giving fast fashion). To ale není vše.

Pop of red: trend roku 2024

@diana_bun_

Informace nám také prozrazují, kolik opravdu stojí vyrobit jednu Dior kabelku, a ta cena je opravdu šokující. Výrobní cena je podle odhadů pouhých zhruba 57 dolarů, přičemž prodejní cena je okolo 2 600 dolarů. Tedy kabelka vyrobená za 1400 korun prodaná za 60 tisíc. Dior i Armani jsou jedny z nejslavnějších a nejluxusnějších značek, jsou známé pro svoji historickou tradici, kvalitní výrobky i nápadité designy. Patří ke světové módní špičce, a tomu také odpovídá cena jejich produktů.

@dietprada

Nedávná zjištění však mohou být velký problém pro reputaci obou značek. Lidé se bouří hlavně kvůli velkému cenovému rozdílu, ale taky kvůli podmínkám, ve kterých se jejich vysněné kabelky vyrábějí. Začínají si uvědomovat, jaký profit značka vlastně má na svých produktech, ale také za jakou cenu. Dior podobně jako Giorgio Armani patří pod LVMH, což je společnost, která vlastní nemalou část luxusních značek nebo i například Sephoru.

Není novinkou, že si značky přidávají na ceně desetinásobky pro svůj profit, lidé však na oplátku očekávají kvalitu a transparentnost výroby luxusních kousků. Pod posty Dioru na sociálních sítích nyní lidé reagují negativními komentáři.

@dietprada

LVMH ponechává kauzu bez vyjádření. Informace jsou přitom známé už více jak měsíc. Díky tomuto odhalení se začínají vyšetřovat i další luxury brands. Mnoho zákazníků bylo ochotno dát peníze na kvalitně vyrobené produkty, ale bohužel zpráva o špatných výrobních podmínkách a i horší kvalitně může mít velký dopad a ovlivnit například dobré jméno značek. Pro ně jsou hrozbou také například dupes a fakes, které vypadají věrohodně a dost možná jsou vyráběny za podobných podmínek.

Dupe vs. Fake. Víš, jaký je mezi nimi rozdíl?

@luciezicklerova