Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Ogilvy už nebude spolupracovat s influencery, kteří si photoshopují fotky

Jedna z největších PR a marketingových firem se rozhodla přestat spolupracovat s influencery, kteří editují své fotky. Tohle rozhodnutí by mohlo ovlivnit i návrh nového zákona o digitální úpravě těla v Británii.

Ogilvy, jedna z top 10 marketingových firem na světě, se rozhodla od příštího měsíce závest novou politiku. Odmítne spolupracovat se všemi influencery, kteří si upravují fotky a mění tak svůj vzhled (photoshopování, facetune atd). Nový ban bude zatím platit v britských pobočkách, a pokud se osvědčí, mohl by se rozšířit i do Ameriky, kde sídlí druhá část firmy.

Firma stojí za myšlenkou, že upravování fotek vede k nerealistickému vnímání těla, které škodí uživatelům, a snaží se bojovat proti systémovému poškozování duševního zdraví na internetu.

Nový zákaz by se týkal všech klientů, které Ogilvy reprezentuje. Pod agenturu spadá i začka Dove, která tento krok podnikla již před nedávnem. Ve svých kampaních spolupracuje jen s influecery, kteří nezkreslují svůj vzhled.

Influencer marketing by měl být autentickou stránkou marketingu, ale nyní chrlí takový zinscenovaný obsah, který škodí každému, kdo se na něj dívá.
Rahul Titus, Head of Influence společnosti Ogilvy, v exkluzivním rozhovoru pro The Drum

Ogilvy nedoufá pouze v budoucí inspirování daších firem, ale i v ovlivnění nového zákona v Británii, který je nyní v druhém čtení. Zákon o digitální úpravě těla pojednává o informování uživatelů o upravených fotkách. Každý influencer, který by se rozhodl vyretušovat či editovat svou fotku, by musel jasně uvést, že tak učinil, stejně jako když se zmiňuje spolupráce. Zákon si tedy žádá úplnou transparentnost.

A jak bude zákaz fungovat v praxi?

  • Ogilvy již nebude spolupracovat s influencery, kteří retušují svou pleť nebo tělo, ale povolí jim upravování kontrastu nebo jasu.
  • Společnost Ogilvy bude používat svůj technologický stack Influence tým, aby zjistila, kde byly snímky retušovány.
  • Briefy pro spolupráce budou flexibilnější, aby umožnily větší autenticitu od samého začátku.
  • Tento krok by měl podpořit diverzitu influencerů a větší výběr pro firmy a jejich budoucí spolupráce.

Co na to influenceři?

Téměř 80 % z 28 dotázaných influencerů uvedlo, že nějaká forma regulace editace je nezbytná . 70 % změnu vnímá optimisticky – politika zákazu editace by mohla pomoct řešit škody, které editování napáchalo na sociálních sítích.

Tělesná dysmorfie je obrovským problémem u celé řady osob ve Spojeném království, takže cokoli, co může pomoct, je obrovská výhra.
jedna z influencerek, která se průzkumu zúčastnila

Influencerka Rain Dove (@raindovemodel) očekávají, že zákaz ve skutečnosti posílí vztahy influencerů se značkami, protože ty budou vyhledávat lidi, kteří se nebojí být upřímní a svobodní.

Hvězda britského TikToku Sinead Bailey (@sxneadbailey) říká: „Chápu myšlenkový proces, který za tím stojí, ale spousta úprav je těžko postřehnutelná, takže nevím, jak by se to dalo regulovat."

Proč je nadměrné upravování fotek škodlivé?

Je vcelku jasné, že zdravý vztah k vnímání svého těla je důležitý pro naše duševní zdraví. Výzkumy zjistily, že vyšší nespokojenost se svým tělem je spojena s horší kvalitou života a psychickým strádáním. To zahrnuje vyšší pravděpodobnost výskytu příznaků deprese a riziko nezdravého stravovacího chování a poruch příjmu potravy.

Úpravy fotografií se v posledních letech staly mnohem rozšířenější a snadněji dostupnou formou zkrášlení. Nyní si můžeš během pár kliknutí na telefonu snadno změnit vzhled. A ne všechny úpravy jsou hned odhalitelné. Takové chování škodí nejen těm, kteří své fotografie upravují, ale i těm, kteří je vidí na sociálních sítích. Vytváří nerealistický a nedosažitelný ideál krásy, který podporuje pocit nedostatečnosti.