Každý chce hezky a unikátně vonět, ale občas jsou ceny parfémů vyšší, než je naše peněženka schopná unést. Pokud tedy nechceš parfém, co má každý, ale zároveň takový, který tě nezruinuje, čti dál!
Už nějakou dobu jsem obsessed parfémy a od té doby, co sleduji Konstalaci, padám do této rabbit hole čím dál hlouběji. Niche parfémy považuji za svatý grál, a každý by měl objevit ten svůj. Není vůbec nic špatného na tom mít klasický parfém od tradičních značek, protože i tam existuje nespočet možností. Pokud ale patříš mezi milovníky a milovnice nevšedních vůní a chceš vonět opravdu zajímavě, víš, že niche parfémy nejsou vždy nejlevnější volbou. I v tomto menším rybníčku se však dají najít cenově dostupné varianty.
Mladá značka, která vznikla v roce 2021. Její zakladatelkou je studentka z Francie, kterou k vytvoření brandu inspirovalo studium na École Supérieure du Parfum v Paříži. Nejedná se o klasické parfémy, ale spíše o parfémované oleje. Lahvičky jsou sice malé, ale vůně je až dvakrát koncentrovanější, a tím pádem intenzivnější s vynikající výdrží. Zatím existuje sedm vůní a jejich cena se pohybuje okolo 1500 korun.
Unikátní značka parfémů přímo z Barcelony, kde každá vůně má za úkol vyjádřit smyslové zážitky a emoce. Byla založena již v roce 2009 Sarou Carner. Mají nápadité, ale minimalistické flakony a hlavně ručně vybrané ingredience. Ceny se pohybují v rozmezí od zhruba 1 600 do 3 100 korun.
Další brand z Francie, na kterou jsem narazila v Berlíně v jednom concept storu, a okamžitě jsem si ji zamilovala. Vůně jsou unikátní a taky unisex a mají opravdu nevšední koncept, nehledě na stylové flakony. Doporučuji se podívat na jejich webové stránky, kde jsou parfémy rozděleny do spešl kategorií podle čísel, což výběr značně usnadňuje.
Značka s dlouholetou tradicí sahající téměř 200 let zpátky. V současnosti ji vedou manželé, kteří sdílí podobné hodnoty. Marie du Petit Thouars, zakladatelka této značky, měla díky rodinné historii silný vztah k vůním a přírodě již od dětství. Vedle parfémů se zaměřovala také na svíčky a péči o pleť. Jejím cílem bylo vytvářet krásné botanické vůně, které jsou zároveň netoxické a šetrné k naší planetě. Společně se svým manželem, odborníkem na byznys, značku dále rozšířili.