Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Nejdelší osobní vlak na světě se projel ve Švýcarsku, měřil 1,9 km

Švýcarsko překonalo rekord nejdelšího osobního vlaku na světě, který dosáhl neuvěřitelných 1,9 kilometrů na délku. Proč byl sestrojen, po jaké trase míří a jak vypadá?

Nejdelší osobní vlak na světě dokončil velkolepou a rekordní cestu ve švýcarských Alpách v rámci oslav 175. výročí železnice v zemi.

Vlak dlouhý 1,9 kilometru se 100 vagóny a 4 550 místy k sezení ujel v sobotu 15,5 km přes hory, tunely a mosty a získal rekord nejdelšího osobního vlaku na světě, uvedla ve svém prohlášení švýcarská železniční společnost Rhaetian Railway.

Kam vlak zamířil?

7 strojvedoucích a 21 techniků řídilo vlak, který jel z tunelu Albula v Predě k viaduktu Landwasser nedaleko Filisuru po slavné trase Albula-Bernina, zapsané na seznamu světového dědictví UNESCO, a končil v Bergünu. Díky úžasným alpským výhledům je tato trasa považována za jednu z nejúchvatnějších vlakových tras na světě.

Jaké nové trasy vyzkoušet při cestování vlakem po Evropě?

by @eevelka

Proč právě švýcarská železnice?

Pokus o světový rekord byl uspořádán na oslavu 175. výročí švýcarských drah, ale také proto, aby se světu ukázala krása cestování švýcarskými vlaky. Podle ředitele Rhaetian Railway Dr. Renata Fasciatiho byl v „době Covidu snížen počet cestujících o 30 %, a tohle byla perfektní příležitost, abychom zvýšili povědomí o naší krásné trase zapsané na seznamu světového dědictví UNESCO.“

Jak cestovat po celé EU zadarmo?

by @martinastrel

Jak funguje cesta z technických hledisek?

Příprava cesty přinesla řadu technických problémů a při délce téměř 2 km byla komunikace ve vlaku klíčová, ale obtížná.

Fasciati říká, že u tak dlouhého stroje je důležité ovládání vozů: „Když dáte dohromady 25 vlaků, musí být signál dostatečný, aby poslední vlak opravdu dostal informace od prvního. Vlak není na tuto operaci stavěný, a tak jsme museli najít velmi pragmatické řešení, které je bezpečné, ale které nám pomůže opravdu vytvořit tento úžasný stroj.“

Byl tak zřízen polní telefon o délce téměř 2 km a ve vlaku pracovalo 7 strojvedoucích a 21 techniků, kteří zajišťovali hladký průběh.

Vlak bude nyní rozebrán na jednotlivé části a ty budou použity pro běžnou dopravu.

Předchozí rekordy

Předchozí rekord byl podle informací týdeníku Euro vytvořen v Belgii v roce 1991 společností National Belgian Railway Company. Vlak měřil 1,7 km a skládal se ze 70 vagonů.

Rekord nejdelšího vlaku jakéhokoli typu vytvořil v roce 2001 australský nákladní vlak Mt Goldworthy. Ten měřil neuvěřitelných 7,24 km. Celková tonáž vlaku v den vytvoření rekordu činila ohromných 90 475 tun.