Mladí lidé pijí alkohol čím dál tím méně a méně chodí i do hospod. Naopak dávají přednost zábavním a uměleckým zážitkům, jako je třeba návštěva galerie nebo kina.
Z průzkumů dlouhodobě vyplývá, že generace Z přestává holdovat alkoholu tolik, jako předchozí generace. Agentura Kantar přišla nedávno se zjištěním, že mladí lidé pijí v Česku pivo stálo méně. To koresponduje i s globálním trendem.
Generace Z pije totiž celosvětově alkohol v průměru o 20 procent méně než mileniálové, kteří ale také pijí méně než předchozí generace, a to především kvůli zvýšenému povědomí o negativním dopadu alkoholu a nárůstu zdravého životního stylu. Až 86 procent spotřebitelů z generace Z se pak domnívá, že jejich duševní zdraví je při zvažování pití alkoholu stejně důležité jako zdraví fyzické.
Jak tedy tráví mladí lidé čas, když ne posedáváním v hospodách? Uměním. Průzkum společnosti Slevomat zjistil, že volnočasové aktivity generace Z zahrnují především zábavní a umělecké zážitky. Nejčastěji chodí do galerií, kin nebo na hudební představení.
Ušetřené peníze tedy utrácí mladí lidé místo alkoholu za zážitky, které jim neničí fyzické ani psychické zdraví. Zvýšil se podíl těch, kteří si dopřávají prodloužené relaxační víkendy, adrenalinové zážitky i degustační menu.