Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Meet Addison Rae: Tiktokerka se songem Diet Pepsi dobyla hudební žebříčky a stává se další popovou princeznou

Pro své tanečky nebo lipsyncs na TikToku byla Addison Rae známá už před pár lety, nyní ale její tiktokovou kariéru předhání ta hudební. Přečti si o nové popové princezně něco víc.

Pojďme se hned na začátek vrátit v čase a připomenout si, odkud se Addison vzala a jaké byly její „skromné“ začátky.

Tanečky na Tiktoku i bydlení v The Hype House

Addison Rae Easterling se narodila 6. října 2000 ve městě Lafayette v americké Louisianě. Proslavila se především díky virálním tanečkům na TikToku, jako například renegade, který spousta z nás zvládne, i kdyby nás někdo vzbudil o půlnoci. Na platformu začala natáčet v roce 2019 a stála tak v podstatě u největšího boomu TikToku, společně třeba s Charli D’Amelio nebo Dixie D’Amelio.

Byla také členkou virálního The Hype House, což byla skupina amerických tiktokerů a tiktokerek, kteří spolu žili a tvořili obsah na sociální sítě v sídle v Kalifornii, do které se po dropnutí studia na univerzitě Addison přestěhovala právě kvůli tiktokové kariéře.

Tento kreativní kolektiv byl také inspirací pro netflixovou reality show Hype House, ve které však Addison neúčinkovala, The Hype House opustila ještě předtím, než se show začala natáčet. Kolektiv mladých tvůrců a tvůrkyň se ale stal velmi rychle virální – během pouhých tří týdnů získal přes milion followers.

Právě to pomohlo Addison dobře odstartovat kariéru. The Hype House opustila zhruba v polovině roku 2020 především kvůli tomu, aby se mohla věnovat individuálním projektům, herectví, hudbě a sociálním sítím a budovat tak svůj osobní brand, což se jí podařilo. Na TikToku má dnes téměř 89 milionů followers.

Založila kosmetickou značku a zahrála si ve filmu

Jedním z jejích prvních vedlejších projektů po dosažení úspěchu na TikToku bylo založení kosmetické značky ve spolupráci s kosmetickou společností Madeby Collective v roce 2020. Jednalo se o značku Item Beauty, kterou doplnila i o vlastní parfém Addison Rae Fragrance. I přes úspěšnost značky u fanoušků a fanynek tiktokerky značka v roce 2023 skončila.

Ani tyto projekty však nebyly natolik úspěšné, aby se stala hvězdou, jakou si přála být, a aby se vymanila ze „škatulky“ tiktokové celebrity. Rozhodla se proto zkusit hereckou kariéru. Získala menší roli ve filmu He's All That, což je remake filmu She's All That z roku 1999. Bohužel, film nebyl tak úspěšný, jak se očekávalo, a dokonce získal pouze 29% na Rotten Tomatoes.

Proces zrození popové princezny

V březnu roku 2021 vydala svůj první singl s názvem Obsessed. Byl to její první krok v započaté hudební kariéře, i když ne úplně úspěšný. Nejednalo se o propadák, ale někteří kritici a kritičky jí vyčítali především přehnaný autotune. Dostávala také řadu negativních komentářů, že by se měla raději vrátit k TikToku.

Opravdu významný pro ni však byl srpen 2023, protože vydala své první EP s názvem AR, které obsahovalo pět skladeb včetně již vydané písně Obsessed. Nejznámější skladbou z tohoto EP byl rozhodně track 2 Die 4 (feat. Charli XCX).

Tato spolupráce s Charli jí přinesla více pozornosti a hlavně uznání v hudební kariéře. Byl to zlomový moment, který znamenal „zrození nové popové princezny“. Track také trendoval na TikToku, což jen podpořilo její úspěch, protože své písně na této platformě dokáže perfektně propagovat.

Dalším virálním hitem, který prorazil ve světě hudby i sociálních sítí, byl remix písně Von Dutch z alba BRAT od Charli XCX. V červnu 2024 měla Addison své první debutové živé vystoupení, které bylo právě po boku Charli. V tomto momentě si nejspíše většina lidí uvědomila, že už není jen tiktoková influencerka.

V pátek 9. srpna 2024 vyšel její zatím největší hit s názvem Diet Pepsi. Jedná se o její druhý singl, který během krátké doby získal obrovskou popularitu. Kromě samotného singlu se stal virálním i videoklip. Během měsíce měl tento singl 56 milionů streamů na Spotify. V žebříčku Billboard Global 200 se dostal na 97. místo, v Canadian Hot 100 na 51. a v britských UK singles dokonce na 22. místo.

Od vydání Diet Pepsi začala Addison budovat svůj osobní brand v úplně novém světle. Učinila všechny potřebné kroky k tomu, aby se vymanila z „tiktokové škatulky“ a stala se skutečnou popovou princeznou. Pokud se jí bude dařit i nadále, možná budeme svědky zrodu nové hvězdy, k čemuž má nyní opravdu dobře našlápnuto. Stačí se podívat na její ikonický outfit z VMA's. Nebojí se být sama sebou, stát si za svými nápady, a díky svému lehce provokativnímu vystupování získává mnoho pozornosti.

Zdroj: Bryan Bedder/Getty Images for MTV

Nejlepší concept alba ever pt. 1: Linkin Park se inspirovali Oppenheimerem a Beyoncé rozebírá nevěru partnera, feminismus i vlastní identitu

@_00_3_12