Love Island efekt, globální fenomén, který ovlivňuje body image mladých lidí a vede k nárůstu zájmu o kosmetické úpravy.
A new bombshell reads new FOMO article
Love Island je globální fenomén, který baví miliony lidí. V Česku se vysílal poprvé v roce 2021 a aktuálně u nás běží 4. série. A MY TO MILUJEME!
Celá pointa této show je, že skupina atraktivních mladých lidí společně žije ve vile u moře a musí si zde najít svou drahou polovičku. Pokud tak neučiní – z vily postupně vypadávají, dokud nezůstanou poslední páry, ze kterých diváci a divačky vyberou vítěze.
Již zmíněná atraktivita a dokonalost účastníků a účastnic show, je pro celý koncept stěžejní. Mimo pobavení v nás proto show může zvyšovat potřebu porovnávat se. Tento pocit pak může vést ve větší zájem o kosmetické úpravy vlastního těla.
Tento jev se na internetu uchytil jako Love Island efekt. Ten popisuje nárůst nespokojenosti s vlastním vzhledem a zvýšený zájem o kosmetické úpravy v období, kdy se vysílá Love Island.
❗️Pozor, data o tom, zda k Love Island efektu dochází i v Česku, zatím nemáme.
Nicméně, během vysílání Love Island UK v roce 2021 například vzrostlo na britském Googlu vyhledávání lip fillers o49 %.
Internetový dotazník od YouGov z roku 2018 ukázal, že 40 % žen ve věku 18-34 se po sledování show více zaměřovalo na svoje tělo a svůj vzhled, 30 % z nich uvedlo, že chce držet dietu, 22 % projevilo zájem o bělení zubů a 10 % zvažovalo výplň rtů. Dotazník vyplnilo přes 4 tisíce dospělých Britů a Britek.
Na základě těchto zjištění a následující kampaně feministického sdružení Level Up se ITV, televize vysílající Love Island v UK, rozhodla přestat v průběhu show vysílat reklamy promující plastické operace a pilulky na hubnutí.
Problém se ale samozřejmě netýká pouze žen.
Toto vše navíc prohlubují i reakce na sociálních sítích, kde se běžně hanlivě komentují těla a obličeje účastníků a účastnic Love Islandu. Aktuálně se vlna hejtu valí třeba na Dominiku Alagia, kterou diváci a divačky porovnávají s tím, jak vypadá na sociálních sítích vs v televizi.
Na vyjádření jsme se zeptali přímo srdíček.👇
Zeptala jsem se lidí kolem sebe, jak se cítí ohledně tohoto fenoménu, jestli na ně opravdu má sledování této reality show v tomto směru nějaký vliv a nebo jestli naopak vůbec ne.
V praxi Love Island efekt funguje víceméně podobně jako nával dokonalosti ze sociálních sítí. Může v nás vyvolat iluzi, že všichni kolem nás vypadají perfektně a začneme sami o sobě pochybovat, porovnávat se a může to zajít až k potřebě kosmetických úprav.
Mějte ale na paměti, že i hvězdy takovéhle show mají svoje vlastní insecurities a zároveň do show už jdou připravení na to vypadat, co nejlépe. Není to realita každodenního života.
Pokud ve vás tato show vyvolává podobné pocity, pamatujte, že jste krásní takový, jací jste, a pokud toužíte na sobě něco měnit - dělejte to kvůli sobě a ne kvůli tomu, co vidíme jako „standard“ krásy.❤️🩹