Greenwashing Kim Kardashian, BDSM líčidla Isamayi Ffrench a tajemní kupci růžových polí v Grasse. To jsou novinky a události, co hýbou beauty světem.
Punk meets Dior beauty
Na pláži Venice Beach představil Dior svou pánskou resort 2023 kolekci, která vznikla ve spolupráci se značkou ERL. Při pohledu na molo se všichni soustředíme hlavně na módní trendy, přitom v backstagi se to jen hemžilo zásadními pánskými grooming trendy, ovlivněnými punkrockovou, surfařskou a skate tematikou.
O vlasy se postaral britský kadeřník Guido Palau. Výrazné oblečení doplnil o grafické účesy a pohrál si také s barvami na vlasy. Neon green and orange moments! Peter Philips, kreativní a image ředitel Dior make-up propůjčil modelům fresh glossy skin s pomocí několika must-have unisex produktů z řady Dior backstage – použil matný balzám na rty, long lasting korektor, bezbarvý gel na obočí a neviditelný pudr. Add to cart!
Úsměv, prosím
Roční celosvětová produkce plastů činí přibližně 380 milionů tun (a stále se zvyšuje), přičemž více než 90 % z toho se následně stává odpadem. Začka Lush se proto rozhodla představit zubní pastu a ústní vodu bez fluoru ve formě tablet. Ty najdeš ve stoprocentně recyklovatelném kelímku, který po spotřebování můžeš rovnou donést do jedné z prodejen.
Tahle svíčka voní jako… Goop x Poosh
Může se svíčka stát předmětem k posílení postavení žen a symbolem boje proti patriarchátu? Ano, pokud je výsledkem spolupráce Goop Gwyneth Paltrow a Poosh Kourtney Kardashian. Obě firmy jsou konkurenty ve stejném odvětví ženského životního stylu a wellness a mají velmi podobnou cestu. Goop si však vybudoval i přes některé skandály lepší reputaci. Naproti tomu koncept Poosh je dost často hatery označován za špatnou kopii.
A tak se zrodila svíčka This Smells Like My Pooshy, zjevně inspirovaná původní virální svíčkou This Smells Like My Vagina. Obsahuje tóny černé gardénie (tu Kourtney Kardashian miluje), pelargonie, zeleného pepře, bobulí Timuru, zimolezu, ylang-ylang a dubového mechu.
Farfetch si chce ukrojit pořádný kus beauty koláče
Po lednové akvizici luxusního e-shopu s kosmetikou Violet Grey se britsko-portugalská společnost snaží ovládnout on-line beauty prostor s portfoliem více než stovky clean beauty značek a inkluzivním zaměřením na mladou generaci. Boj o pozici předního maloobchodního prodejce nabízejícího „crème de la crème“ se v posledních letech vyostřil poté, co společnost THG získala Cult Beauty a britský Space NK spojil síly s mass market retailerem Walmart.
Do týmu si Farfetch přizval bývalou kreativní ředitelku Byredo Isamayu Ffrench, zakladatelku Violet Grey Cassandru Grey, drag artist Violet Cachki a také kosmetickou vědkyni Michelle Wong. Z reklamní kampaně Your Choice. Your Beauty. Your Farfetch se však nedozvíš, jaké produkty hlavní protagonisté zvolili, protože se na obrazovce objeví pouze slogan „I chose Farfetch beauty“.
Byredo má nového majitele
O prodeji značky Byredo se hovoří již dlouho. Jako favorit se dříve uváděla hlavně společnost L'Oréal, která ještě před čtrnácti dny označovala převzetí vedení za „hotovou věc“. Nakonec většinový podíl ukořistil španělský konglomerát Puig, jež má ve svém portfoliu brandy, jako je Dries Van Noten, Jean Paul Gaultier, Comme des Garçons Parfums a další. Bližší informace o výši transakce nebyly zveřejněny. Celková hodnota značky Byredo přitom byla nedávno vyčíslena na 1 miliardu eur. V roce 2006 ji založil Ben Gorham, který i nadále zůstává na pozici kreativního ředitele.
Proč Lancôme a Chanel skupují květinová pole v Grasse?
Pole v Grasse přitahují pozornost parfumérských značek odjakživa. Spojení mezi značkou Chanel a Grasse se datuje od vzniku vůně Chanel N°5 v roce 1921, kdy Gabrielle požádala parfuméra Ernesta Beauxe o vytvoření vůně (Chanel N°5 obsahuje velké množství místního jasmínu). Chanel, který je nyní podle Euromonitoru největším hráčem na trhu s prestižními vůněmi na světě, uzavřel v roce 1987 exkluzivní partnerství s rodinou Mulových a v loňském roce získal dalších 10 hektarů pro pěstování jasmínu, růží, kosatců, pelargonií a tuberóz (které se objevují zejména ve vůni Gabrielle). Chanel vlastní také bastide (malé venkovské sídlo) pro pořádání akcí a v současné době renovuje vilu Gabrielle Chanel v Roquebrune-Cap-Martin, vzdálenou pouhou hodinu jízdy autem.
Konkurenční značka Dior rovněž uzavřela exkluzivní partnerství s místními výrobci Les Fleurs d'Exception du Pays de Grasse, kde je pro tento dům vyhrazeno 15 hektarů ekologické produkce. Nyní se k nim přidala značka Lancôme, která v Grasse odkoupila čtyři hektary polí za účelem pěstování bio růží pro limitovanou edici niche vůní.
Po odlivu produkce růžových esencí do zemí s nízkými výrobními náklady, jako je Bulharsko, severní Afrika a Turecko, a jasmínu do Indie, jsme tak svědky velké vlny, kdy se značky vracejí zpět do Grasse. Důvodem je nejen závazek k udržitelnosti, ale také fakt, že si čínští spotřebitelé oblíbili klasické vůně a prahnou po parfémech vyráběných přímo ve Francii. Lokální značky si tak více než kdy jindy uvědomují, že je důležité zákazníkům ukázat kus ze své historie a přinášet jim skutečně exkluzivní limitované edice parfémů.
Devět kroků Kim Kardashian
Vypadá to, že éra contouringu definitivně skončila. Alespoň tak to vidí Kim Kardashian, která místo toho, aby vyslyšela prosby fanoušků a znovu uvedla svůj proslulý contouring kit, vyrukuje se skincare řadou SKKN. Who asked for this? Aby toho nebylo málo, uvedení se neobešlo bez kontroverze. Jinak by to už snad ani nebyla členka klanu Kardashian. Kromě obvinění, že hvězda televizní reality show převzala jméno kosmetické značky od zakladatelky SKKN+ Cydnie Lunsford, byla nyní fanoušky obviněna z greenwashingu.
Značka SKKN na trh přišla s devíti produkty, včetně pleťového krému, očního krému, čisticího přípravku a tonika, které jsou údajně „novou érou péče o pleť“ (přestože na nich skutečně nic revolučního není) a které mají udržitelné opakovaně plnitelné obaly. V příspěvku na instagramovém účtu SKKN sama Kim ukazuje, jak se nový cleanser dá znovu naplnit, ale podle fanoušků ukazuje jen výměnu pevného obalu za jinou vnější vrstvu. „Tohle je ten nejméně udržitelný rituál, jaký jsem kdy viděl,“ napsal pod příspěvěk jeden z uživatelů. Kdo ví, třeba se jednou na obalech produktů kromě bio certifikace a cruelty-free loga dočkáme i speciálního označení celebrity-free product. Co myslíš?
Láska, make-up a BDSM
Isamaya Ffrench se řadí nejen do mikrokosmu nejlepších vizážistek světa, ale působí také jako globální ředitelka značky Burberry Beauty. Za sebou má bohatou kariéru, kdy se mimo jiné podílela na vývoji kosmetických řad pro brandy Tom Ford nebo Byredo a je podepsaná pod těmi nejvýraznější looky poslední dekády. Její debutová řada líčení, jednoduše pojmenovaná Isamaya, která vstoupí na trh již koncem června, obsahuje například průsvitný lesk, který rty nádherně opticky zvětší a zvýrazní jejich přirozený tvar.
„Sluší klukům i holkám,“ komentovala produkt pro britskou mutaci Vogue třiatřicetiletá vizážistka, která se netají svým netradičním přístupem ke kráse. „Někteří prostě nestojí jen o hezké věci, ale chtějí něco ostřejšího a vzrušujícího. Chci, aby moje značka přesně takové lidi oslovila. Aby jim poskytla něco upřímného, nespoutaného.“ V tuto chvíli se však jedná o capsule kolekci, další produkty spatří světlo světa později, cílem značky je totiž snaha o udržitelnost.
A jaké další skvosty obsahuje její debutová řada? Třeba paletku očních stínů „industriálních“ barev v hutných krémových texturách. Temné až inkoustové odstíny tu rozbíjí jasně zelená a oranžová, přičemž jsou všechny uloženy v černém kompaktu s protlačeným víčkem. Trochu to přitom evokuje BDSM, což je patrné i na designu řasenky Rubberlash, která je propíchnutá piercingem a nabízí okamžitý prodlužující efekt. Isamaya uvádí i speciální pomádu, která vytváří efekt obnaženého obočí. Díky tomu už můžeš na klenby pohodlně nanést podkladovou bázi a celé ho dokreslit tužkou.
Wella kupuje Briogeo
Haircare Briogeo, kterou v roce 2013 založila podnikatelka Nancy Twine, je jednou z nejrychleji rostoucích značek vlasové kosmetiky na světě a jednou z největších nezávislých černošských značek v USA. Společnost Wella se dlouhodobě snaží posílit svou pozici v kategorii péče o vlasy, a tak je koupě většinového podílu Briogeo dalším logickým krokem. Pro obě strany se jedná o významné strategické partnerství, které je kompatibilní co do ambicí, filozofie a kultury.