Tiskárna na rtěnky, polonahý Adam Driver nebo koupel za šumění bomb. To jsou novinky a události, co hýbou beauty světem.
Hvězda seriálu Stranger Things vyvinula Florence by Mills ve spolupráci se společností Beach House Group, aby oslovila své fanoušky z generace Z. Osmnáctiletá herečka získala v roce 2020 většinový podíl ve firmě a Beach House Group zůstala menšinovým akcionářem. V rozhovoru pro americký časopis Allure tento týden uvedla, že Florence by Mills založila hlavně pro zábavu. (No, neřekne přece, že šlo hlavně o zisk.)
„O kosmetice a péči o pleť nic nevím,“ svěřila se periodiku. „Proto jsem ji vytvořila. Chci, abychom se společně dozvěděli více o rostlinných látkách, sérech, ovocných a zeleninových výtažcích, enzymech a jejich původu. Zkrátka o věcech, které jsou pro naši pleť tak důležité, ale nic o nich nevíme, protože jsme příliš mladí.“ Dodala, že mezi její věkovou skupinou a beauty průmyslem panuje jisté odtržení (příliš produktů se zaměřuje pouze na anti-aging) a veřejně přiznala, že se krátce po uvedení své řady stále učí základy péče o pleť.
V propagačním videu pro Florence by Mills z roku 2019 byla teen hvězda, které v té době bylo 15 let, obviněna z fingování péče o pleť. V dnes již smazaném promo klipu na Instagramu, který je stále dostupný na YouTube, se Millie snažila fanouškům ukázat, jak používá produkty ze své řady – vypadalo to ale spíš tak, že používání produktů jen napodobuje, protože její make-up zůstal po čištění netknutý. „Stále se učím, jak co nejlépe sdílet svou beauty rutinu, nejsem expert,“ ohradila se tehdy v reakci na kritiku.
Společnost Huda Beauty zaplatí téměř 2 miliony dolarů za urovnání dva roky trvajícího soudního sporu a hromadné žaloby spotřebitelů, podle nichž tato dubajská značka používala ve svých paletkách Neon Obsessions zakázané příměsi. Zakladatelka a influencerka Huda Kattan byla obviněna z používání pigmentů, které jsou podle Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) zakázány pro použití v okolí očí.
Žaloba v USA tvrdí, že společnost Huda Beauty spotřebitelům zakázané složky zamlčela tím, že za vnější obaly schovala výstražné štítky, včetně jednoho, na němž stálo: „není určeno pro oční okolí“. Stíny Neon Obsessions byly na trh uvedené v roce 2019. Aktuálně se již nedají koupit – Huda Beauty se zavázala, že je v USA znovu neuvede na trh, a v Evropě je parfumerie Sephora stáhla z prodeje.
Vůně Alien od Muglera je naprostá klasika z roku 2005. Ať už jsi ji vyzkoušel/a, nebo ne, pravděpodobně si ji vybavuješ jako charakteristický parfém své doby. A protože krása je hlavně byznys, na úspěšné parfémy se často navazuje. Nejinak tomu bylo v případě loňského uvedení Alien Goddes, jehož tváří se stala Willow Smith, herečka, tanečnice, influencerka a především bytost, která se nebojí říkat pravdu a povzbuzovat lidi, aby zůstávali sami sebou. Nyní přichází okouzlující bohyně s parfémovou vodou Alien Goddes Intense. Jak už samotný název napovídá, jantarově zbarvený flakon umocňuje magnetické tóny původní vůně ve smyslnější a odvážnější podobě.
Muglerův průkopnický odkaz je na celém konceptu silně patrný – od ekologického získávání surovin přes používání ingrediencí z etických zdrojů až po opětovně plnitelný flakon. Optimistický parfém, který je vonným protějškem zlatého květu, společně namíchaly parfumérky Marie Salamagne a Nathalie Lorson, aby ještě více umocnily mystické poselství vesmírné bohyně. Myslím, že se jim to podařilo.
Vůni otevírá gurmánský kokosový akord doplněný o jiskřivý kalábrijský bergamot, ručně sbíraný a pěstovaný udržitelným způsobem pouze pro Mugler. Moderní vyjádření bílé květiny se snoubí v srdci, kde kolem sebe tančí jasmín velkokvětý s podmanivým zeleným jasmínovým čajem. Závěr patří dřevitému jádru, což dodává celé kompozici na požadované intenzitě. Udržitelně pěstovaná madagaskarská vanilka je obklopena elegantními a smyslnými tóny benzoinu a kašmeranu. Sign me up!
Proslýchá se, že francouzský luxusní konglomerát hodlá převzít alespoň část svých kosmetických aktivit zpět do vlastních rukou. Kering si dlouhodobě udržuje přísnou kontrolu nad módním byznysem svých značek, mezi něž patří Gucci, Bottega Veneta a Saint Laurent. Při výrobě, uvádění na trh a prodeji parfémů, make-upu a péče o pleť se však spoléhá na licenční smlouvy: L’Oréal má práva na Yves Saint Laurent, společnost Coty zaštiťuje brandy Bottega Veneta a Gucci. Není tedy nic neobvyklého na tom, že luxusní módní dům outsourcuje kosmetické produkty.
Existují však výjimky. Dior a Chanel vlastní a provozují své vlastní kosmetické divize a oběma se velice daří – společnosti prodávají více parfémů než kterékoli jiné značky na světě. Je tedy pochopitelné, že by si akcionáři v Keringu přáli podobné uspořádání. Plány tomu nasvědčují: Kering chce ze značky Gucci, která zajišťuje něco přes 50 % příjmů a dvě třetiny zisku celé skupiny, vytvořit značku s ročním obratem 15 miliard eur. Aby toho konglomerát dosáhl, musí mu zůstat veškeré tržby z prodeje beauty, což by pro Coty znamenalo velkou čáru přes rozpočet.
Shhh! Nerušit, dávám si koupel a #metime. Ne, myslím to vážně. Věděl/a jsi, že má tvá oblíbená bomba do vany z Lush svůj vlastní playlist? Stáhni si aplikaci Lush Bathe, kde najdeš tipy a triky od zkušených lékařů, léčitelů a mentorů na to, jak vytěžit z koupání maximum. Zapni si některý z Bathbomb playlistů, napusť vanu a nech se unášet na vlnách pohody.
Manikéra Juana Alveara ti nejspíš nemusím představovat. Jeho výtvory se na běžné nošení nehodí, protože návrhy, kterými zdobí ruce hvězd, jako jsou socialite Julia Fox, Charli XCX, FKA Twigs nebo country hvězda Dolly Parton, jsou extrémně zdobené, mimořádně dlouhé a špičaté. Trochu mi připomínají tvorbu malíře Salvadora Dalího. Svou maximalistickou vizi, složenou z krouceného akrylu, nyní Juan Alvear ve spolupráci se značkou Faculty přetvořil v samolepky na nehty, jež jsou ideální na každodenní nošení a ozvláštnění domácí manikúry. Z extrému do extrému – tak, jak to má být.
Herec Adam Driver si zopakoval svou dosud nejžhavější roli: již podruhé se proměnil v kentaura v reklamní kampani na novou vůni Burberry Hero Eau de Parfum, která svým nositelům slibuje sex-appeal napůl člověka, napůl koně. Hlavní inspirací byla pro parfuméra Auréliena Guicharda „vzpomínka na les v Landes, kde borovice rostou v blízkosti oceánu“.
Vůni borovicového jehličí splývajícího se stopou teplého písku a mořské vody se mu podařilo věrně napodobit pomocí trojice hřejivých olejů z cedrového dřeva, jež doplnil o smyslný benzoin a živočišné kadidlo. Samotný flakon oproti dřívější verzi Eau de Toilette ztmavnul, jeho hranatý tvar abstraktním způsobem připomíná koňské kopyto s vyrytým zlatým logem.
Druhé dějství opět ukazuje urostlého herce i ztepilého koně, kteří sprintují po pláži směrem k moři. A bum. V dalším záběru vychází z vln jako jedna mytologická bytost, co proklatě dobře voní.
Beautygram of the week: Tiskárna na rtěnky YSL Rouge Sur Mesure, založená na patentovaném systému Perso, umožňuje pouhým stisknutím vytvořit tisíce odstínů matné rtěnky Velvet Cream Matte Finish. Must-have, nebo zbytečnost? Dej mi vědět v diskusi.