Od punkového rváče přes fotografa a nesmlouvavého strážce techno chrámu až po modela. Život Svena Marquardta je jeden dlouhý a nepředvídatelný rave.
I přesto, že se po celou dobu pandemie proslýchalo, že Berghain na konci roku 2022 nadobro zavře své brány, naštěstí se tak nestalo. Nejexkluzivnější berlínský klub nadále dává naději mladým lidem, kteří stojí ve frontě v mrazu, aby se na konci fronty setkali tváří v tvář s vyhazovačem, který před vstupem zkontroluje, zdali je jejich vibe hoden prostor tohoto klubu. Tím kritikem s nekompromisním pohledem je Sven Marquardt.
Výrazné tetování, které mu brázdí obličej, dva piercingy na spodním rtu, hustá kozí bradka, šedivé vlasy ulíznuté dozadu a oblíbená kožená bunda. Tak by se dal popsat legendární rave look tohoto vyhazovače, jehož nesouhlasné kývnutí znamená, že se dovnitř nedostaneš. Tajemství klubu střeží už nějakou dobu.
„Po dvaceti letech práce vyhazovače jako bych měl tykadla, chápu, kdo má v sobě rušivý element a kdo je jako stvořený pro divokou noc,“ píše ve své autobiografii Die Nacht ist Leben. Nyní se nejpopulárnější módní arbitr stává modelem, a to díky kolekci 44 Label Group na sezonu FW23, kterou navrhl techno producent a bývalý kolega Max Kobosil. Nikoho nepřekvapí, že hlavní inspirací byl právě techno šatník a berlínská klubová scéna.
Není to ovšem poprvé, co se jeho jméno spojilo s nějakou značkou. Jeho drsný a excentrický zjev mu již dříve vynesl několik pozvání na show Bottega Veneta. Ještě pod vedením Daniela Lee si značka dokonce vybrala Berghain jako perfektní místo pro prezentaci přehlídky Salon 02 FW21, za což byla následně kritizována, protože v Německu tehdy platil striktní lockdown. Sven byl vždy daleko víc než jen obyčejný vyhazovač.
Narodil se v roce 1962 v tehdejším východním Berlíně, kde trávil většinu volného času prací v pekárně svých rodičů v Prenzlauer Berg. Poté, co se seznámil s Robertem Parisem, synem slavné fotografky Helgy, se přidal k punkové komunitě a oholil si vlasy po stranách.
Jak uvádí Berlin Magazine: Vyučil se fotografem a kameramanem u DEFY ve čtvrti Adlershof, po převratu pracoval na kampaních a projektech pro značky Hugo Boss a Levi's. Odtud už nesmlouvavého strážce techno chrámu (tuto úlohu přijal v roce 1994) dělil jen krůček od toho, aby se stal modelem a byl múzou pro jiné.
Pro značku 44 Label Group byla volba Marquardta předem jasná, protože je jedinečnou ikonou berlínské klubové scény, kterou chce značka pod vedením Kobosila oslavit pomocí oversized bomberů a all black everything looků. Ty zdobí slogany v podobě nášivek Guest List, Rave New World a Backstage. Těm ostatně Sven Marquardt rozumí ze všech nejvíc.