Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Jak překonat podzimní únavu?

Trpíš na podzim intenzivnější únavou a demotivací? Máš pocit, že tě věci nebaví, a nejraději by ses jen zahrabal/a do postele a už z ní nevylezl/a? Mám tu pro tebe pár rad a triků, jak tyhle podzimní stavy překonat! P. S. Je v pohodě na podzim trošku zvolnit!

Článek je pouze informativní, nenahrazuje odbornou pomoc.

Máš taky občas pocit, že ať děláš co děláš, povinnosti se ti plní špatně? Do ničeho se ti nechce a jen zbytečně přemlouváš každou část v těle k nějaké činnosti, což zhoršuje neustálá únava? Do toho všeho zápasíš s vnitřním hlasem, který ti říká, ať se sebou něco děláš... Přeci nemůžeš jen nic nedělat, ne?

Ale to není pravda! Je třeba si uvědomit, že jsme jen lidi, ne roboti, proto je okay si dát pauzu! Bez úmyslné pauzy z vlastní iniciativy si o ni naše tělo může říct samo, a to taky udělá... To už ale tak hezké není.

Proč je dobré si dát občas pauzu od cvičení?

by @lucinka_zicklerova

Mluvím z vlastní zkušenosti, když ti doporučím, abys myslel/a na své zdraví, a to jak fyzické, tak psychické, a abys podstoupil/a kroky, které ti dodají energii.

Především na podzim se můžeme potkávat s tzv. sezónní afektivní poruchou, kterou možná znáš laicky pod nepřesným názvem jako podzimní depku. Počasí nás totiž může ovlivňovat mnohem více, než si myslíme, zvlášť pokud se spojí s chladem a brzkým stmíváním.

Jak si udržet pozitivní mysl, i když sluníčko zapadá tak brzy?

Je třeba si uvědomit, že produktivita není všechno! Pauze se tedy nevyhneš a tak by to mělo být. Je v pořádku si odpočinout, zůstat v posteli, vykašlat se na to-do list a prostě si dovolit nic nedělat!

Některé věci ale odložit nejdou, a proto ti představím pár tipů, které by ti mohly pomoct se konečně dokopat k činnosti.

  • Běž na čerstvý vzduch. Procházka/pohyb venku ti dodá novou a svěží energii, která je potřeba!
  • Nedávej si takové závazky a to-do listy jako přes léto! Nemůžeš čekat, že když se mění roční období (spolu s počasím), budeš stále stejně produktivní jako v létě, kdy tě sluníčko nabíjí energií. Takže si toho tolik nenakládej a malinko zvolni!
  • Rozvrhni si týden vyrovnaně. Pokud máš určité priority, které v týdnu musíš opravdu splnit, rozvrhni si je tak, ať si nenecháváš vše na poslední chvíli. Zároveň si na všechno nech dostatek času, ať nejsi overwhelmed.
  • Najdi si věci, kterými se odměníš! Když budeš mít nějakou příjemnou motivaci ve formě dobrého jídla, pití nebo aktivity, může ti to pomoct při dokončení úkolu!
  • Naplánuj si něco, na co se budeš těšit! Ať už se jedná o aktivitu, kterou budeš dělat sám(a), nebo s ostatními, zkus si párkrát týdně udělat čas na to, co tebe osobně těší. Může to být kino, večeře s přáteli, nakupování nebo třeba pečení.
  • Odpočívej! Nepřemáhej se a opravdu dopřej tělu klid. Zkus začít chodit spát večer pravidelně a ve stejný čas, po chvíli třeba uvidíš rozdíl!

Tipy na podcasty, které jsou spojené s produktivitou a podzimní únavou

Tyhle stavy a SAD (sezónní afektivní porucha) nejsou specifické jenom pro podzim a zimu, ale tyhle období je rozhodně mohou zhoršovat. Pamatuj si, že pauza je důležitá celý rok, a pokud u tebe obtíže přetrvávají, neboj se vyhledat odbornou pomoc!

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.