Tesla byla jednou ultimátním symbolem statusu a rozvoje a každý, kdo se zajímal o technologie, chtěl jednu Teslu mít. To možná pořád pro někoho platí, ale řada lidí se svých Musk-mobilů zbavuje. Proč?
Tesla jako brand má jednu velkou výhodu a nevýhodu - je přímo spojená s Elonem Muskem. To znamená, že když je on jako osoba vnímaný určitým způsobem, přenáší se to i na Teslu, ať už je to pozitivní nebo negativní.
Do té druhé kategorie se Tesla posunula po tom, co Musk na veřejnosti zvedl pravici in Hanka Gelnarová style a lidi teď svoje Tesly prodávají, nebo alespoň zdobí samolepkami, aby dali najevo, že se od tech miliardáře distancují. Nikdo nechce jezdit nacistickým autem. Nikdo.
„Nechtěl jsem jezdit autem, které je spojováno s něčím tak hrozným. Když máte takové auto, děláte tím té firmě reklamu.“
Tenhle trend ale nezačal až letos, podobné konverzace se na internetu objevují už hezkých pár měsíců. V odpovědích na Reddit post z minulého léta se objevuje celá řada důvodů od Muskovy účasti v MAGA hnutí přes (ne)kvalitu aut až po finanční náročnost na údržbu a opravy.
Kromě toho, že se vlastníci Tesel svých aut zbavují, taky klesá počet nových zákazníků a po hajlovacím incidentu se začaly propadat i akcie společnosti. V Evropě ke konci února klesly o 8 procent a poprvé od listopadu 2024 se dostaly pod hodnotu 1 bilionu dolarů, zároveň se prodej aut od Tesly v Evropě snížil o 45 procent, a to i přesto, že celkový prodej elektrických aut v Evropě vzrostl. Nejhůře je na tom Tesla ve Španělsku, kde se prodeje propadly o 75 procent.
V posledních dnech Tesla zaznamenala razantní propad taky v Austrálii, kde její prodej klesl o 72 procent v porovnání s minulým rokem. Prodeje se snižují i v mateřských Spojených státech, a to i na nejsilnějších trzích jako je Kalifornie.
Tesle navíc nepomáhají ani protesty, které se ve Spojených státech odehrávají před jejími showroomy.