Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Gucci pomůže zaměstnancům k bezpečným potratům

V době, kdy obavy ze zrušení rozsudku Roe versus Wade stále sílí, italský módní dům jasně podpořil možnost volby pro své americké zaměstnance.

My body, my choice

V roce 2019 Alessandro Michele, kreativní ředitel značky Gucci, předvedl 97dílnou kolekci Cruise, která na zádech blejzrů nesla nápis my body, my choice. Šaty v řeckém stylu ozdobily flitrované vaječníky a na kabátech bylo napsané datum 22/05/1978, což je datum, kdy Itálie oficiálně dekriminalizovala potraty. Vše se dělo uprostřed rostoucího boje za práva na potrat v USA, který ještě vyostřila zpráva, že Alabama nejspíš zruší rozsudek Roe vs. Wade z roku 1973, který legalizuje potraty.

Toto rozhodnutí se však ukázalo být předzvěstí mnohem větších obav týkajících se reprodukčních práv, neboť uniklé dokumenty nyní údajně dokládají, že Nejvyšší soud USA plánuje v červnu letošního roku hlasovat ve prospěch zrušení přístupu k potratům – ve prospěch rozhodnutí, které by okamžitě vstoupilo v platnost ve 22 státech.

Kromě toho, že ženy budou nuceny k potenciálně nebezpečným těhotenstvím, takovýto krok zpět jen málo přispěje k zastavení potratů. Zastaví jen ty bezpečné potraty.

Co je Roe v. Wade a jak by mohl zákaz potratů v USA ovlivnit další lidská práva?

@eevelka

V reakci na tuto událost se společnost Gucci zavázala, že uhradí náklady všem americkým zaměstnancům, kteří budou potřebovat přístup k reprodukční zdravotní péči.

Společnost nyní poskytne náhradu cestovních nákladů všem zaměstnancům v USA, kteří potřebují přístup ke zdravotní péči, která není dostupná v jejich domovském státě,
pronesla společnost v tiskové zprávě.

CHIME FOR CHANGE

Společnost Gucci vede od roku 2013 kampaň nazvanou CHIME FOR CHANGE. Ta se zavazuje k propojení lidí napříč hranicemi a generacemi, aby se sjednotili v boji za rovnost žen a mužů. Projekt byl zahájen společně se spoluzakladatelkami Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter.

Prostřednictvím kampaně CHIME FOR CHANGE bude Gucci také nadále podporovat partnerské organizace, které umožňují přístup k reprodukčnímu zdraví a chrání lidská práva. CHIME FOR CHANGE vybrala 15 milionů dolarů na podporu projektů v 89 zemích, z nichž má přímý prospěch více než 570 tisíc mladých dívek a žen po celém světě.